تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۶۰۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سالانه هشت میلیون شاخه گل در دزفول تولید می‌شود
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت:سالانه بیش از هشت میلیون شاخه انواع گل در گلخانه های این شهرستان تولید می شود.

علی کرمی روز دوشنبه سطح زیر کشت گلخانه های این شهرستان را 500 هکتار عنوان کرد و افزود:گلخانه های این شهرستان اکثر از جنس چوب و پلاستیک هستند.

وی افزود:با توجه به اینکه رویکرد جدید جهاد کشاورزی به سمت تبدیل گلخانه های سنتی به مدرن است لذا با پرداخت تسهیلات دولتی طرح تبدیل گلخانه های سنتی به مدرن با استقبال کشاورزان دزفول آغاز شده است.

وی اظهار کرد:تاکنون تعدادی از گلخانه های دزفول مدرن شده و در ایام دهه فجر نیز سه گلخانه مدرن هیدروپونیک در این شهرستان افتتاح شدند که با بهره برداری از این گلخانه ها 2 میلیون شاخه گل به تولید گل این شهرستان افزوده شد.

کرمی با اشاره به تولید پیاز گل مریم در دزفول و صدور آن به دیگر نقاط کشور اضافه کرد: گل تولید دزفول از کیفیت و عطر و بوی خوبی برخوردار است ولی عدم دسترسی به بازار گل و نیز حمل و نقل یکی از مشکلاتی است که گلکاران این شهرستان را آزار می دهد که ضرورت دارد پایانه گل و گیاه در این شهرستان راه اندازی شود.

کرمی اظهار کرد:در حال حاضر گل تولید دزفول از طریق تهران صادر می شود لذا آمار درستی از میزان صادرات گل دزفول در دست نیست ولی با توجه به راه اندازی اداره گمرک و پست قرنطینه در این شهرستان از صادرکنندگان تقاضا می شود برای امنیت کار گلکاران به این حوزه ورود کنند و گل تولید دزفول را مستقیما از این شهرستان به خارج از کشور صادر کنند.

معاون جهاد کشاورزی دزفول انواع گل های تولید دزفول را رز،مریم،گلایون،لیلیوم و شب بو عنوان کرد و گفت:بیشترین گل تولید این شهرستان گل رز می باشد که با توجه به توسعه گلخانه های مدرن ، افزایش تولید سایر گونه های گل در دزفول نیز هدفگذاری شده است.

دزفول در تولید گل رز رتبه نخست کشور و در گل مریم نیز رتبه دوم را دارد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار