تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۰۹۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ریزگردها برنامه تحصیلی مدارس خوزستان را 4ماه عقب انداخته است
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت نسبت به عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان خوزستانی بر لزوم برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان تأکید کرد.

قاسم ساعدی با اشاره به تعطیلی پی در پی مدارس استان خوزستان به علت وجود ریزگردها و شرایط بحران در استان، گفت: بارها در این باره به مسئولان اجرایی از رئیس جمهور گرفته تا رئیس سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش تذکر داده‎‌ایم تا نسبت به عقب‌ماندگی دانش‌آموزان و دانشجویان خوزستانی اقدام عاجل کنند ولی تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امور آموزشی استان خوزستان امسال حدود 4 ماه به علت وجود ریزگردها مختل شد و دانش‌آموزان و دانشجویان آرامش خاطری برای تحصیل نداشتند، گفت: فقط دولت به صورت رسمی نزدیک به 40 روز را در خوزستان به علت وجود ریزگردها تعطیل رسمی اعلام کرد که این تعداد روز به علاوه سایر روزهایی که مدارس به صورت نیمه تعطیل دایر بود و استشمام هوا برای دانش‌آموزان دشوار بود که لطمه جبران ناپذیری را به سال تحصیلی خوزستانی‌ها وارد کرد.

وی با انتقاد از اینکه برای مسئولان دولتی مهم نیست که دانش‎آموزان و دانشجویان خوزستانی از تحصیل باز مانده‌اند، ادامه داد: مدارس و دانشگاه‌های خوزستان 4 ماه است که به صورت غیر کیفی دایر است و این لطمه جبران ناپذیری به تحصیل دانش‌آموزان خوزستانی وارد کرده است.

پیشنهاد نماینده خوزستان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خطاب به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: در چنین شرایطی ضرورت دارد دولت با اختصاص بودجه برای دانش‌آموزان خوزستانی، اداره کل آموزش و پرورش استان را موظف به برگزاری کلاس‌های جبرانی کند تا این عقب ماندگی تحصیل جبران شود.

ساعدی با بیان اینکه خوزستان در حال حاضر سی و دومین استان به لحاظ رتبه بندی وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش است، افزود: چه کسی پاسخگوی این افت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های استان خوزستان است؛ مردم خوزستان دارای استعدادهای بسیار بالایی هستند ولی این استعدادها یکی پس از دیگری کور می‌شود و هیچ فرد و نهادی هم به آن‌ها توجهی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین ضرورت دارد عقب افتادگی تحصیلی برای دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی که خود را برای کنکور آماده می‎‌کنند نیز کلاس‌های تقویتی برگزار شود تا حساسیت در این مقطع نیز از دانش‌آموزان دور شود و این دانش‌آموزان توان رقابت با سایر دانش‌‎آموزان در سراسر کشور را داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصیح کرد: روند رسیدگی به وضعیت ریزگردهای در جنوب غرب کشور نشان می‌دهد که دولت برای بهبود اوضاع ریزگردها برنامه‌ای ندارد و این مسئله نارضایتی مردم را به دنبال دارد و حداقلی‌ترین کار ممکن رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان خوزستانی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
معلم
|
GERMANY
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
بر چ اساس اين اقا. متوجه شدن اپ ٤ماه عقب مونده.
همش يكي دو روز اون فقط ي شيفت مدارس بعضي شهرا تعطيل بوده.
اقاي نماينده ايران ٤٠سال از همه چي عقبه. شما براي اون چكار كردي؟
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
به عقب انداخته که انداخته
برید یه فکری برای اوضاع جسمی و روحی شون کنید که همه یا بیمار شدن یا افسردگی گرفتن
اصلا درس برای چی
وقتی سلامتی نیست
حمید
|
MOLDOVA, REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
1
من تعجب میکنم تهران از مهرماه تا بهمن تقریبا 7یا 8روزی تعطیلی براثر دود. وبرف داشتن .عقب افتادگی درس ندارن ولی ما فقط سه روز تعطیلی داشتیم.حالا خیلی عقب افتادیم .آقا ابن حرفا راول کن به اقتصاد مردم برس
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
احسنت
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
صدا و سیما وارد بشه و کمک کنه مساله بهتر حل میشه
برنامه تدریس بزارن برای مردم
:
:
:
آخرین اخبار