تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۶۰۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح فاز اول طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان تا پایان سال
مدیر اجرایی جهاد نصر گفت: 295 هزار هکتار از فاز اول طرح 550 هزار هکتاری که تعهد موسسه جهاد نصر بوده انجام شده و تا پایان سال جاری آماده افتتاح است.

 فتح الله ابوعلی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مصوبات هیات دولت در استانداری خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری رو به پایان است و هر زمانی که به ما اعلام شود، آماده بهره برداری خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در فاز دوم این طرح هرچند اقدامات موثری صورت گرفته اما هنوز بحث تخصیص آب نهایی نشده است.

مدیر حوزه کارون و دز طرح 550 هزار هکتاری ادامه داد: اکنون توافقات لازم میان جهادنصر و سازمان آب و برق در این خصوص صورت گرفته اما هنوز وارد سیستم موافقتنامه نشده و ابلاغ رسمی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با این وجود بحث مجوز آب را مشکل اصلی نمی دانیم بلکه تامین بودجه در شرایط کنونی موضوع مهمتری است.

 20 هزار هکتار زمین استان نیازمند آب

احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: تاکنون تعداد 16 قرارداد برای مهار ریزگردها و بحث نهال کاری با پیمانکاران محلی بسته شده و اکنون 70 درصد سبزینگی نهال داریم. 

وی افزود : باتوجه به اعتبارات اختصاص داده شده در سال جاری حدود 20 هزار هکتار نهال کاری در استان انجام شده و حدود یک هزار و 900 هکتار نیز کشت صورت گرفته و امید است با توافق لازم با مردم محلی، سطح کار را به میزان مصوب برسانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در حال حاضر 252 نفر در بخش های مختلف مشغول کار هستند که بخشی از مشکلات بیکاری در مناطق مختلف را برطرف کرده است.

وی بیان کرد: پیش از این قرار بود آبیاری این اراضی از محل کانال جهاد نصر صورت گیرد اما هنوز آب کافی تامین نشده است.

مطیعی ادامه داد: تاکنون سازمان آب و برق همکاری خوبی با ما داشته اما برای آبیاری این 20 هزار هکتار باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اختلاف نظراتی که بر سر آبیاری این ارضی وجود دارد، مشارکت دادن مردم نیازمند همکاری همه دستگاه های متولی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در بحث تصویب شنهای روان حدود یک هزارمیلیارد ریال مصوب شده که تنها 420 میلیارد ریال آن اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: همچنین مصوبه ملی ما برای مهار کانون های ریزگرد 12 هزار هکتار بوده تاکنون پنج هزار و 600 هکتار مالچ پاشی صورت گرفته است.

ارتقاء رادار استان و نصب پنج تلویزیون شهری در اولویت کار 

همچنین کورش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان در این جلسه گفت: پیگیری ارتقا رادار خوزستان و نصب چهار دستگاه تلویزیون شهری از جمله مصوبات دولت در استان بوده که اقدامات لازم در جهت اجرایی کردن آن در حال انجام است.

وی افزود: 80 میلیارد ریال اعتبار برای هواشناسی استان مصوب شده اما تاکنون 30 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم جهت تخصیص باقی مانده این اعتبار از طریق سازمان هواشناسی در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای نصب پنج تلویزیون شهری نیز با چند شرکت وارد مذاکره شده ایم و به زودی این اقدام با نصب تلویزیون های با کیفیت بالا صورت می گیرد.

بهادری همچنین به بارندگی های روزهای آینده در سطح استان اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده در نقاط مختلف استان بخصوص بخش های شمالی بارندگی های خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از روز سه شنبه شاهد افزایش باد تا 70 کیلومتر در ساعت خواهیم بود که همین امر باعث فعال شدن کانون های ریزگرد داخلی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اداه داد: بارش ها نیز از روز سه شنبه در برخی از نقاط استان و در اهواز از روز چهارشنبه آغاز و تا روز دوشنبه ادامه دارد که پیش بینی می شود در اهواز حدود 15 میلی متر بارش داشته باشیم.

وی گفت: هسته بارش روی منطقه لالی است و در ایذه، باغملک و صیدون نیز بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار