تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۶۰۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح پروژه آبرسانی روستای جفال درشادگان
معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از افتتاح پروژه آبرسانی 5روستای دهستان جفال خبر داد.

علیداد کیانی در آیین افتتاح پروژه کارگزاری شبکه توزیع آب شرب روستاهای دهستان جفال که با حضور نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: با کارگزاری بیش از 9 کیلومتر شبکه توزیع در تعدادی از روستاهای دهستان جفال مشکل کمی و کیفی آب شرب اهالی این روستا حل شد.

وی افزود: پیش از اجرای این پروژه روستاهای مذکور دچار افت فشار شدید و قطعی مداوم آب بودند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان بیان کرد: کم‌آبی، فرسودگی شبکه‌های آبرسانی روستایی و کمبود نقدینگی باعث کاهش کیفیت و هدر رفت آب می‌شود.

کیانی با اشاره به مشکلات موجود در آبرسانی به روستاها گفت: با پیگیری  نماینده مردم شهرستان شادگان و شرکت آبفاروستایی خوزستان شاهد افتتاح و بهره‌برداری  از پروژه شبکه توزیع آب شرب 5 روستای دهستان جفال شدیم.

وی عنوان کرد: در این پروژه 5 روستای امام 3، شبیشی بزرگ، شبیشی کوچک، نهر مصفا و نهر صالح با جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

کیانی با تأکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف توسط مردم روستاها بیان کرد: این پروژه  به‌منظور تأمین آب شرب پایدار و بهداشتی مردم  به بهره‌برداری رسیده است که انتظار می‌رود در مصرف آب صرفه‌جویی و از مصارف غیر شرب خودداری شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب در سطح روستاهای شادگان 600 لیتر به ازای هر نفر در روز است که از استاندارد کشور 5 برابر بیشتر است.

معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان بابیان اینکه دلیل مصرف بالای آب در شادگان به دلیل مصارف غیر شرب مانند تأمین آب کشاورزی و دامداری است، عنوان کرد: با توجه به شرایط نامطلوب بارندگی در استان خوزستان استفاده صحیح از آب باید به‌اندازه نیاز موردتوجه جدی قرار گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار