تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۶۱۰۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
15 نهالستان غیر مجاز در دزفول شناسایی شد
مسوول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول تعداد نهالستان های موجود در این شهرستان را 23 نهالستان عنوان کرد و گفت: 15 نهالستان غیرمجاز در دزفول شناسایی شده است.

مسعود کرمی نژاد روز سه شنبه در نشست ستاد نهضت سبز شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: برای تولید نهال باکیفیت شناسایی نهالستان های دزفول در دستور کار قرار گرفت که طی بازدیدی که در یک ماه گذشته انجام شد 15 نهالستان غیرمجاز شناسایی شد که به مرکز صدور مجوز معرفی شدند.

وی با اشاره به توسعه 160 هکتاری باغات مرکبات دزفول گفت:با توسعه انجام شده افزون بر 60 هزار اصله نهال جدید مرکبات در این شهرستان کاشته شد.

کرمی نژاد به احداث گلخانه های مدرن در این شهرستان اشاره و گفت:با رویکرد جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات فراگیر ، روستایی عشایری و پایدار به گلکاران از پارسال تاکنون سه گلخانه جدید در این شهرستان احداث شد.

وی افزود:شهرستان دزفول ظرفیت احداث 185گلخانه مدرن را دارد.

کاشت پنج هزار اصله نخل در دزفول

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:طبق پیش بینی صورت گرفته در روزهای اخیر شاهد 175 میلی متر بارندگی در دزفول خواهیم بود که اگر محقق شود بخش عمده ای از مشکل کمبود آب کشاورزی در منطقه رفع خواهد شد.

عبدالحسین پوررکنی همچنین از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای تهیه و کاشت نهال در دزفول خبر داد و گفت:از هفته آینده تعداد پنجهزار اصله نخل و دیگر نهالهای سازگار با محیط خریداری و کاشته خواهند شد.

وی بر اهمیت حفظ و تامین آب درختانی که کاشته می شوند تاکید و گفت:با پیگیری انجام شده 15میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای فاقد دهیاری بخش سردشت وشهیون اختصاص داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول نیز گفت:طبق استاندارد جهانی سطح جنگل های کشور نباید کمتر از 25 درصد کل کشور باشد این درحالی است که فقط هشت درصد کشورمان را جنگل فرا گرفته است.

وی همچنین گفت:شرکت های کشت و صنعت مستقر در منطقه و نیز شرکت های آلاینده محیط زیست باید نهال های مورد نیاز برای کشت را تامین کنند.

وی همچنین بر ضرورت تبلیغات فرهنگی و زیباسازی مناظر شهری با کاشت نهال تاکید کرد و افزود:طرحهای عمرانی و کاشت نهال باید با هماهنگی انجام شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار