تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
6 هزار ووشوکار سازمان یافته در خوزستان فعالیت می کنند
رییس هیات ووشو خوزستان گفت: 6 هزار ووشوکار سازمان یافته در خوزستان داریم و جزو سه استان برتر کشور محسوب می شویم.

امیر هواشمی اظهار کرد: در سال جاری بیش از 15 ورزشکار ما به تیم های ملی راه یافتند که موفق به کسب 17 مدال رنگارنگ در میادین کشوری و بین المللی شدند. 

رییس هیات ووشو خوزستان مهمترین مشکل این ورزش در استان را نبود اسپانسر و حامی مالی دانست و گفت: ما به لحاظ نیروی انسانی در کشور سرآمد هستیم به گونه ای که مجبوریم ورزشکاران خود را از طریق استان های دیگر در مسابقات شرکت دهیم.

وی با بیان این که در مسابقات کشوری اخیر با رایزنی هایی که انجام دادیم 34 ووشوکار ما از طریق استان های دیگر فرصت حضور در این رقابت ها را پیدا کردند افزود: در طول سال های اخیر به دلیل نبود مکان مناسب و حامی مالی، نمی توانیم اردوهای خود را به طور مرتب برگزار کنیم که این امر در نتیجه گیری ورزشکاران استان در میادین مختلف بسیار اثر گذار است.

هواشمی به فعالیت 27 شهرستان استان در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری گام های خوبی در جهت توسعه ووشو استان برداشته شد که قطعا در آینده نفرات بیشتری از خوزستان به تیم های ملی راه پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار بانوی ورزشکار در رشته ووشو در این استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: بانوان ووشوکار این استان از استعداد و توانایی‌ های بسیار خوبی برخوردار هستند و اغلب مدال های ما متعلق به بخش بانوان است اگر چه باید بدانیم که شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها نیازمند سرمایه ‌گذاری است.

رییس هیات ووشو خوزستان، ووشو را یکی از رشته‎های پر مدال این استان دانست و افزود: ووشوی استان از سال ‌های گذشته تا به امروز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و پیشرفت ‌های زیادی در آن حاصل شده اما برای تداوم جایگاه خود در کشور نیازمند زیرساخت های بیشتری در استان داریم.

وی عنوان کرد: در صورت فراهم کردن امکانات لازم برای جذب بیشتر جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی، می‌توان همچنان شاهد درخشش بی‌ نظیر ووشوکاران خوزستانی در مسابقات ملی و بین‌المللی و تبدیل شدن به قطب اول این رشته در کشور باشیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار