تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۶۱۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسئول نهاد ریاست جمهوری :
سامانه ثبت اسناد دفاع مقدس در دولت راه اندازی شد
نماینده نهاد ریاست جمهوری در برنامه ریزی و تبیین نقش وزارت نیرو در دفاع مقدس گفت: در دولت تدبیر و امید سامانه‌ای الکترونیکی برای ثبت اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس ایجاد شده است که تقریبا ظرفیت 17 هزار کاربر را برای این مهم داراست.

محمود رنجبر چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران منابع انسانی و امورایثارگران وزارت نیرو در اهواز با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت دیجیتالی در مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری، آموزشهای لازم به کاربران این سامانه در سراسر کشور داده می شود و تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از این دستاورد به کار خواهیم بست.

وی افزود: تا کنون ده‌ها عنوان کتاب درباره اقدامات دولت در دفاع مقدس منتشر شده است که به صورت مستند و دقیق، تهیه و تدوین شده اند و در میان آنها پنج جلد کتاب مختص اقدامات وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس است. 

نماینده نهاد ریاست جمهوری در ادامه تبیین و ثبت اقدامات وزارت نیرو در دفاع مقدس، شیوه های تهیه و نگهداری اسناد اقدامات وزارت نیرو را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: ثبت عملکرد وزارت نیرو در دفاع مقدس از 2 جنبه حائز اهمیت است نخست این که باید تاریخ هشت سال دفاع مقدس به درستی ثبت و برای آیندگان روایت شود.

رنجبر گفت: به استناد تحقیقات به عمل آمده و مستندات موجود صنعت آب و برق کشور به ویژه خوزستان، نقش موثر و تعیین کننده ای در دفاع مقدس داشته است که برق رسانی سریع به شهر ها و روستاهای بمباران شده از سوی رژیم بعثی، عبور کابل برق از کف رود خروشان اروند به منظور برق رسانی به فاو بعد از عملیات والفجر 8 و رهاسازی آب در اراضی به منظور زمین گیر کردن ادوات نظامی عراق مصادیقی از خدمات ارزنده وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس به شمار می رود. 

وی بیان کرد: دوم این که اقدامات و ابتکارات این وزارتخانه در یک مرحله حساس و پرخطر تاریخی می‌تواند مورد استفاده مراکز علمی - پژوهشی قرار گرفته و در موضوعاتی مانند پدافند غیر عامل مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی یادآور شد: بدون شک وزارت نیرو نقش بسزایی در پشتیبانی از جنگ داشت و این دستاورد بزرگ می‌تواند منشاء تحولی عظیم در عرصه خدمت رسانی باشد.

در این نشست نمایندگان وزارت نیرو و شرکتهای تابعه نیز حضور داشته اند که در بخشی از جلسه در خصوص مشکلات اداری ایثارگران این وزارتخانه هم اندیشی شد.

وزارت نیرو حدود 500 شهید و 20 هزار ایثارگر در دفاع مقدس داشته است و تا کنون حدود 22 هزار برگ سند از اقدامات و فعالیتهای وزارت نیرو جمع آوری شده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار