تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۶۱۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سمپاشی مناطق مورد هجوم لارو پروانه گربه‌ نوروزی در ایذه
سمپاشی مناطق مورد هجوم لارو پروانه گربه‌ نوروزی در ایذهمدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت : از صبح امروز کار سمپاشی مناطق مورد هجوم لاروهای حشره پروانه گربه نوروزی در روستای کلدوزخ‌ یک این شهرستان آغاز شد.

مصطفی هنرمندیان چهارشنبه افزود: لارو پروانه گربه نوروزی، نوعی کرم گیاه‌خوار است که از چند روز پیش به روستای کلدوزخ ‌هجوم‌ آورده که صبح امروز نیروهای اداره جهاد کشاورزی سمپاشی این منطقه را آغاز کردند.

وی افزود: متولی این کار مرکز بهداشت شهرستان است اما اداره جهاد کشاورزی برای رفع مشکل اهالی روستای کلدوزخ، سمپاشی را انجام داده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه زیستگاه این کرم در درختان و‌حاشیه ی تالاب‌ها است، عنوان کرد: متاسفانه باتوجه به خشکسالی های اخیر و کم بارشی و خالی بودن تالاب ها و‌نبود منابع تامین خوراک این‌کرم ها به روستا هجوم‌آورده اند.

گربه نوروزی (لارو شاپرک) (با نام علمی Malacosoma disstria) گونه ای شاپرک از تیره شاپرک‌های پشمالو است که معمولاً اواخر اسفند ماه و اوایل تابستان از پیله بیرون می‌آید و چون دوران حضور آن نویدبخش نوروز است از دیرباز به این نام شناخته می‌شده است.

روستای کلدوزخ با حدود سه هزار و800نفر جمعیت در پنج ‌کیلومتری شهرستان ایذه قرار دارد.
250 هکتار از زمینهای این روستا زیر‌کشت کلزا، گندم‌ و جو‌ هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار