تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۶۱۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با نگاه مثبت مسوولان؛
آینده ای روشن برای شهر رفیع رقم خواهد خورد
ما قول هایی به مردم برای عمران شهر داده بودیم و برنامه هایی که داشتیم که تا حدودی کارها در این حوزه ها پیش رفته است.‌ در دیدار با دکتر رستمی سازمان شهرداری های کشور قول های مساعد را گرفته ایم .قول های مساعدی نیز از دکتر هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری داشته ایم و ما امیدواریم واگذاری اعتبارات تسریع داشته باشد تا ما بتوانیم پروژه ها را اجرا کنیم مردم را ازآن منتفع کنیم. با این نگاه مثبت مسوولان کشوری و استانی آینده ای روشن برای شهر رفیع رقم خواهد خورد.
با نگاه مثبت مسوولان؛ آینده ای روشن برای شهر رفیع رقم خواهد خورد
 خوزنیوز: جلیل قضایی شهردار رفیع گفت:  ما بر روی درآمد شهرداری کار می کنیم اما در سالهای نخست نمی توان انتظار داشت که کارهای  انجام شده به طور کامل ثمر دهد چرا که نتیجه این تلاش ها در بلند مدت بروز خواهد کردو موجب پیشرفت شهر خواهد شد

به گزارش خوزنیوز شهردار رفیع در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در شهرداری رفیع هم اکنون روی افزایش و تثبیت درآمد های پایدار کار می کنیم. متاسفانه تنها بعد درآمدی رفیع ارزش افزوده است. بنا بر تصمیمات اتخاذ شده توزیع ارزش افزوده از امسال با توجه به جمعیت اختصاص می یابد. این درآمد برای اداره شهر و شهرداری رفیع بسیار اندک و ناچیز است و حتی هزینه های جاری و کفاف حقوق پرسنل را نمی کند . باید تصمیم برای توزیع ارزش افزوده بر اساس واقیعت باشد چرا که شهرهای کوچک نمیتوانند در این وضعیت، خود با این اتفاق وقف دهند.
وی گفت: هم اکنون حقوق ماهیانه پرسنل شهرداری رفیع ۱۰۵ میلون تومان است و در کنار آن هزینه های جاری سوخت و دیگر مسایل نیز وجود دارد . ماه گذشته ۲۰ میلیون تومان ارزش افزوده به ما دادند. ما انتظار داریم رییس اداره امور مالیاتی این مساله را اسیب شنایی کنند تا در پرداختی به شهرهایی که درآمد کمی دارند باز نگری شود.
قضایی ادامه داد: ما بر روی درآمد شهرداری کار می کنیم اما در سالهای نخست نمی توان انتظار داشت که کارهای  انجام شده به طور کامل ثمر دهد چرا که نتیجه این تلاش ها در بلند مدت بروز خواهد کردو موجب پیشرفت شهر خواهد شد.

وی گفت: اکنون ما بر آن شدیم تا منابع درآمدی پایدار را در شهرداری رفیع تعریف کنیم و به وجود بیاوریم. در همین راستا تلاش می کنیم کمیسیون ماده 77 و 100 را فعال کنیم. دادگستری، وزارت کشور، شورای شهر به عنوان  اعضای این کمیسیون معرفی شده اند و تلاش می کنیم مطالبات شهرداری را وصول و جذب کنیم. خوشبختانه در همین راستا همکاری های زیادی از جانب امام جمعه محترم شهرستان هویزه، فرماندار هویزه ، بخشدار نیسان  و اعضای شورای شهر رفیع صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.
 شهردار رفیع  گفت: شهر رفیع دارای پتانسیل های زیادی همچون گردشگری و ویژگی هایی همچون مجاورت با هور العظیم است. ما نیز با هدف بهره گیری از این ظرفیت ها و به یاری خداوند در تلاشیم به عنوان اولین بار نام رفیع را در در پکیج تورگردشگری جای دهیم و علاوه بر آن رفیع را در جزو اهداف فعال راهیان نور معرفی کنیم.
وی تاکید کرد: خوشبختانه سیاستی که امسال در کاروان های راهیان نور پیگیری شده است این است که مایحتاج کاروان ها از شهرهای هدف خریداری شود . ما اکنون روی زیرساخت های گردشگری هستیم و به دنبال بحث ایجاد پارک موزه دفاع مقدس هستیم و طرح اولیه در این باره انجام شده است. طرح اولیه پارک موزه توسط دانشجویان دانشگاه چمران در کنار امکانات قایق سواری، اقامتگاه و ... طراحی شده است که موجب درآمدزایی برای این مجموعه خواهد شد.

قضایی گفت: متاسفانه با خروج از اهواز در جاده ها هیچ تابلو و نشانی از رفیع نداریم . رفیع شهر مفقود الاثر است و ما انتظار داریم که تابلویی بزنند تا حداقل راهیان نور و گردشگران بدانند که شهر رفیع وجود دارد. یقینا با ورود گردشگران تبادلات فرهنگ ایجاد می شود و دید ها عوض می شود و ورود گردشگر مطالبه گری مردم را رشد می دهد و مردم می توانند حق خود را بگیرند.
 
وی گفت: ما قول هایی به مردم برای عمران شهر داده بودیم و برنامه هایی که داشتیم که تا حدودی کارها در این حوزه ها پیش رفته است.‌ در دیدار با دکتر رستمي معاون  محترم توسعه منابع و پشتيباني سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور قول های مساعد را گرفته ایم .قول های مساعدی نیز از دکتر هاشمی زاده معاون  محترم عمرانی استانداری داشته ایم و ما امیدواریم واگذاری اعتبارات تسریع داشته باشد تا ما بتوانیم پروژه ها را اجرا کنیم مردم را ازآن منتفع کنیم. با  این نگاه مثبت مسوولان کشوری و استانی آینده ای روشن برای شهر رفیع رقم خواهد خورد.

شهردار رفیع  در خصوص افتتاح پروژه ها از محل اعتبارات تملک دارایی اعتبارات عمرانی گفت: ۹ میلیارد ریال زیرسازی آسفالت معابر و همچنین مبلغ دو میلیارد ریال برای فاز اول فضای سبز جداره سیل بند جاده ساحلی رفیع به طول ۳۰۰ متر چمن کاری وگیاهان گل دار ومثمر هزینه شد.


وی با اشاره به اینکه با اعتبارات داخلی بازسازی پارک مرکز شهر انجام شده است، بیان کرد: اگر از لحاظ مالی، تأمین شویم؛ این پارک را به عنوان نمونه و الگوی کل شهرستان بازسازی خواهیم کرد. پارک مرکزی متاسفانه متروکه شده بود و توانستیم از محل اعتبارات داخلی به مبلغ ۶۰ میلون تومان به صورت امانی انجام بدهیم و ورودی شکیل و ابنمای زیبایی در پارک طراحی‌ اجرا شد و زمین بازی کودکان و بهسازی پارک و نصب المان دله در پارک نصب شد.

شهردار رفیع گفت: در بحث گردشگری با راه اندازی اسکله در رودخان نیسان بحث قایقرانی مداوم می شود. برای ایجاد فضای سبز دو فاز تعریف شده که اب خام هم به طول ۳۰۰ متر طولی انجام شده و میدان رو به روی شهرداری که چمن مصنوعی ان احداث شده و بخشی از چمن زینتی احداث می شود. کل اعتبار این میدان ۹۲۰ میلیون ریال بوده است. پروژه دیگر کفپوش گذاری و جدولگذاری ساحلی با مبلغ ۷۵۰ میلون ریال از محل اعتبارات عمرانی تامین شده که قرارداد ان انجام شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به عدم وجود جایگاه سوخت در شهر رفیع گفت: چگونه شهری تعریف می شود بدون اینکه زیرساختی در آن ایجاد شود و شهری با این جمعیت حداقل یک پمپ بنزین و یا گاز نداشته باشد. ما امادگی این را داریم که درساخت و راه اندازی جایگاه سوخت با بخش خصوصی مشارکت کنیم. ما در این باره زمین را به عنوان اورده خود دانیم و اماده همکاری هستیم و با همه کسانی که می توانند سرمایه گذاری کنند شهرداری بودن هیچ چشم داشتی و صرف ارایه خدمت همکاری کنیم
 
قضایی گفت: ما دست استمداد به سوی استاندار خوزستان و مسوولان کشوری دراز می کنیم. در شهرستان و در استان برای رفیع اتفاقی نمی افتد مگر  اینکه نگاه  مسوولان برای احیای رفیع یک سو و همگرا شوند.  باید ادم هایی بیایند که مطالعات اجتماعی برای پیشرفت شهر انجام دهند وگرنه رفیع در همان روزمرگی خود باقی می ماند . ما باید به ایجاد پروژه های ساختاری فکر کنیم . تا کنون صنایع جانبی و سرمایه گذار برای ظرفیت های رفیع شکل نگرفته تا منبع در آمدی برای شهر و برای مردم ایجاد شود.
 
وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم صدای مردم به گوش مسوولان برسد صدای مردم مرزداران به گوش انها برسانیم.

گفتنی است پیش از جنگ تحمیلی، امکانات زیادی از جمله کشاورزی، دامداری، دامپروری، وجود تالاب هورالعظیم، صید و صیادی و در نتیجه تولید محصولات کشاورزی و لبنی و مواد پروتئینی به خودکفا بودن این شهر کمک می کرد. اما متاسفانه پس از شروع جنگ و تبعات ناشی از آن و هجوم دشمن، ساکنان رفیع مجبور به ترک دیار خود شدند. در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان شهر بیکار هستند و از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند.

 شهر رُفَیِّع طی عملیات طریق القدس در محور بستان، در 10 آذرماه 1360 از اشغال نیروهای عراقی خارج شد. رفیع در بخش نیسان شهرستان هویزه استان خوزستان ایران است. این شهر در۲۵ کیلومتری غرب هویزه و ۵۰ کیلومتری جنوب غرب سوسنگرد، مرکز شهرستان دشت آزادگان و در نوار مرزی واقع است و  بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 جمعیت این شهر حدود 5 هزار نفر است.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
ولک رفیع دیگه کجاس؟
ببین برادر اگه هر جایی میخوای آباد بشه باید از خودتون شروع کنین
اول خودتونو آبا دکنین و بمونید اونجا که سی سال کار کنین براش
اگه ایطوری باشه بدون که آبا دمیشه
اگرم میخوای بعد دو سال بزاری بری از اونجا اینو بدون که نه رفیع نه هیچ جای دیگه آبا د نمیشه
...
:
:
:
آخرین اخبار