تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۶۱۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشدار دهدز خبر داد:
قطعی‌شدن‌انتقال‌آب‌از دریاچه‌سدکارون3برای‌رفع‌مشکل دهدز
بخشدار دهدز گفت: با پیگیری‌های انجام شده و قول مسئولان آب استان خوزستان، انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 برای حل مشکل آب شهر دهدز قطعی شد.

حجت‌اله خسروی امروز با اشاره به مشکلات آب منطقه دهدز در مجاورت سد کارون 3 اظهار کرد: با وجود اینکه دهدز به عنوان یک شهر درون دریاچه سد کارون 3 قرار دارد از نعمت آب آشامیدنی کافی محروم بوده و تابستان‌ها با مشکلات زیادی مواجه است.

وی افزود: با وجود این مساله، اقدامات برای تامین آب این شهر از سد کارون 3 انجام شد و امروز پس از نشست با مسئولان آب استان این مساله به تایید نهایی رسید.

بخشدار دهدز ادامه داد: به منظور حل مشکل آب شرب مردم شهر دهدز به‌زودی کار برداشت آب از دریاچه سد کارون 3 آغاز خواهد شد و به‌دلیل اینکه خط لوله انتقال آن باید از ایستگاه انتقال نفت بگذرد، مکاتبات لازم برای همکاری شرکت نفت انجام شده است و منتظر پاسخ آن هستیم.

خسروی گفت: این خط لوله به‌طول 15 کیلومتر از رکعت به سمت دهدز انجام می‌شود و احداث سه ایستگاه پمپاژ تا خود شهر دهدز در مسیر این خط لوله در برنامه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زمین احداث مخزن 2 هزار متر مکعبی برای ذخیره آب نیز تامین شده است اضافه کرد: امیدواریم با این خدمت توانسته باشیم رضایت مردم نیازمند شهر دهدز را فراهم کنیم تا دیگر در این منطقه شاهد قطعی آب و جیره‌بندی آن در فصول گرم سال نباشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار