تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امضای تفاهم نامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین ایران و روسیه
امضای تفاهم نامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین ایران و روسیهتفاهم نامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین مدیران شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرو اویل) و زاروبژ نفت روسیه امضا شد.

به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان ( ایدرو اویل) در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: بعد از امضای تفاهم نامه مطالعه توسعه میدان نفتی سوسنگرد با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و اخذ اطلاعات فنی، مطالعات بالادستی میدان توسط کارشناسان ایدرو اویل و شرکت HOT ENG اتریش به عنوان مشاور در تهیه MDP توسعه میدان در دستور کار قرار گرفت.

نصراله زارعی افزود: با اقدامات صورت گرفته تاکنون در رابطه با میدان نفتی سوسنگرد، پیش بینی می شود در اوایل اسفند ماه امسال پیشنهاد فنی توسعه میدان این میدان نفتی از سوی ایدرو اویل به شرکت ملی نفت ایران ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار و انتخاب شریک معتبر خارجی بیان کرد: در ماه های گذشته این شرکت با تعدادی از شرکت های معتبر این حوزه مذاکره کرده که نتیجه اولیه این مذاکرات منتهی به عقد تفاهمنامه همکاری و مشارکت با شرکت زاروبژ نفت روسیه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته بین ایدرو اویل و زاروبژ نفت روسیه، موافقت شد کارگروه تخصصی مشترک در اسرع وقت تشکیل و در صورت جمع بندی و توافق نهایی دو شرکت، برای مذاکره و اخذ قرارداد توسعه با شرکت ملی نفت ایران اقدام شود.

وی ادامه داد: برآورد اولیه میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در میدان نفتی سوسنگر 900 میلیون دلار است.

ایدرو پیش از این، تفاهمنامه همکاری با هدف مطالعه میدان سوسنگرد با شرکت ملی نفت ایران و همچنین با شرکتی اتریشی قرارداد همکاری امضا کرده بود.

این قرارداد شامل تهیه و پشتیبانی فنی ( MDP )میدان نفتی سوسنگرد بوده که قرار است ظرف مدت 6ماه انجام شود.

میدان نفتی سوسنگرد در 45 کیلومتری شهر اهواز و جزو میادین اکتشافی جدید است که بر اساس برآوردهای اولیه توان تولید حدود 30 هزار بشکه در روز در دو فاز توسعه را خواهد داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار