تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۱۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس :
ضرورت توزیع فوری شیر در مدارس خوزستان
عضومجمع نمایندگان استان خوزستان با تأکید بر اینکه دولت باید در مقطع کنونی توزیع فوری شیر در مدارس استان خوزستان را در دستور کار قرار دهد،گفت:دولت تاکنون بودجه‌ای برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌‎آموزان در ریزگردهای خوزستان در نظر نگرفته است.

جواد کاظم‌نسب با اشاره به شرایط نا مطلوب جوی استان خوزستان و وجود ریزگردها در آسمان اهواز و شهرهای اطراف، عنوان کرد: خوزستان به لحاظ کیفیت تحصیل در رتبه‌بندی استانی در بدترین جایگاه ممکن قرار داشت و تعطیلی‌های اخیر به علت افزایش غلظت ریزگردها در آسمان خوزستان نیز به بدتر شدن وضعیت تحصیل در خوزستان دامن زد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: ریزگردها نه فقط در دایر بودن مدارس تأثیرگذارند بلکه روی فکر و اندیشه دانش‌آموزان و دانشجویان نیز اثر می‌گذارند و روح و روان مردم نیز به صورت مستقیم از این ناحیه آسیب می‌بیند.

وی افزود: ریزگردها وضعیت شهر را به گونه‌ای در آوردند که خوزستانی‌ها در منازل خود زندانی شوند به همین دلیل ضرورت دارد برای عقب ماندگی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان از برنامه تحصیلی خود تدبیری جدی اندیشیده شود تا لطمه‌های وارده به این عزیزان حداقلی باشد.

کاظم‌نسب با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید بودجه‌ای مناسب برای عقب ماندگی دانش‌آموزان از تحصیل در نظر گیرد تا با برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان خوزستانی بیش از این متضرر نشوند، گفت: فضای آموزشی موجود در استان خوزستان بسیار نامطلوب است و بسیاری از کلاس‌ها درون چادر و کانکس تشکیل می‌شود و ریزگردها به راحتی وارد کلاس‌های درس دانش‌آموزان می‌شوند و این وضعیت غیر قابل تحمل است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر تجهیز فضای آموزشی با شیشه دو جداره، بازسازی و نوسازی فضای آموزشی تأکید و تصریح کرد: در مقطع کنونی دولتی باید در برای دانش‌آموزان توزیع شیر و ماست رایگان را نیز در نظر داشته باشد تا آسیب‌ ریزگردها به وضعیت جسمی دانش‌‎آموزان لطمه وارد نکند.
:
:
:
آخرین اخبار