تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۶۱۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
58 واحد صنعتی راکد در خوزستان فعال شدند
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 58 واحد صنعتی و تولیدی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشتند.

علی خسروی بیان کرد: با فعال شدن این واحدهای صنعتی در بخش های مختلفی از جمله صنایع غذایی و شیمیایی برای 805 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با اشاره به اهمیت فعال کردن واحدهای صنعتی راکد برای ایجاد اشتغال در خوزستان گفت: برای فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در خوزستان 16 کمیته تخصصی برای عارضه یابی و ارایه راهکارهای علمی و عملی تشکیل شده است.

خسروی از دیگر راه های ایجاد اشتغال در شهرک های صنعتی را رونق سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 147 مورد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خوزستان انجام شده که پیش بینی می شود این تعداد تا 160 مورد نیز افزایش یابد.

وی اظهارکرد: همچنین امسال تاکنون به 38 واحد صنعتی که میزان تولید آنها از ظرفیتی که داشتند کمتر بود، تسهیلاتی به مبلغ 800 میلیارد ریال پرداخت شده است.

خسروی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات باعث شده که برای یک هزار و 300 نفر شغل ایجاد شود و برای افراد شاغل در این واحدها نیز تثبیت شغلی ایجاد شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: نظامی به نام مبادلات فرعی تشکیل شده که یکی از راه های مدرن و موثر سازمانی برای ساماندهی صنایع کوچک و متوسط است.

خسروی افزود: این نظام در حوزه نفت و گاز فعالیت دارد و در آن، بین پیمانکار اصلی که کار تهیه قطعات اصلی در این بخش را انجام می دهد با پیمانکار کوچک ارتباط برقرار می شود تا از خرید کالای خارج از استان جلوگیری شود و باعث ایجاد اشتغال و رونق مالی در درون استان شود.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون برای تقویت واحدهای صنعتی 500 دوره آموزشی برگزار شد بیان کرد: در این دوره ها هشت هزار نفر از کارکنان واحدهای صنعتی آموزش دیدند.

خسروی گفت: 71 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد که بالغ بر 12 هزار نفر در این مراکز مشغول به کار هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار