تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۶۱۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در قالب طرح کارورزی؛
جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی دربنگاه‌های اقتصادی‌وتولیدی
معاون اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 79 دانش آموخته دانشگاهی در خوزستان امسال در قالب طرح کارورزی جذب کار در بنگاه های اقتصادی و تولیدی شدند.

رضا میرانی بیان کرد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از جمله طرح های ایجاد فرصت های اشتغال در خوزستان است که در این طرح فرد به بنگاه های تولیدی و اقتصادی معرفی، و به مدت 6 ماه آموزش و مهارت کسب می کند. 

وی بیان کرد: در صورتی که در این طرح کارفرما فرد آموزش دیده را جذب کند بیمه سهم کارفرما توسط دولت پرداخت می شود. 

وی افزود: در این طرح سهم خوزستان هفت هزار و 560 نفر است که از ابتدای امسال تاکنون 23 هزار و 26 نفر ثبت نام کردند و هشت هزار و 344 نفر واجد شرایط هستند. 

میرانی گفت: 265 بنگاه اقتصادی در این طرح اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 77 بنگاه از سوی اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان مجوز دریافت کردند و 79 کارورز در بنگاه های اقتصادی مشغول به کار شدند. 

وی گفت:از دیگر طرح های اشتغالزا ایجاد تعهد اشتغال برای دستگاه های اجرایی است که میزان تعهد اشتغال امسال دستگاه های اجرایی خوزستان 16 هزار و 650 نفر است که از ابتدای امسال تاکنون برای 17 هزار و 580 نفر توسط این دستگاه ها شغل ایجاد شده است. 

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: طرح اشتغال فراگیر نیز امسال برای ایجاد 30 هزار فرصت شغلی در خوزستان برنامه ریزی شد که این طرح زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی است. 

میرانی افزود:در این طرح توسعه مشاغل روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها تسهیلاتی با سود 6 درصد و در مناطق مرزی تسهیلاتی با سود چهار درصد پرداخت می شود. 

وی گفت: در بخش اشتغال روستایی در حوزه خدمات 61 طرح، در صنعت 437 طرح و در بخش کشاورزی 2 هزار و 714 مورد طرح اشتغالزایی ایجاد شدند و در سامانه کارا ثبت و تایید شدند.
 
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود:از دیگر برنامه هایی که برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده معافیت های بیمه ای سهم کارفرما است که قرار است سال آینده میزان معافیت های بیمه ای کارفرما اعلام شود. 

میرانی طرح آموزش در محیط کار، طرح روستا و تعاون را نیز از دیگر طرح های ایجاد اشتغال عنوان کرد. 

وی افزود: از دیگر طرح های اشتغالزایی طرح مشاغل خانگی است که پارسال 50 میلیارد ریال و امسال 320 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 

معاون اشتغال اداره کل تعاونی کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: در این طرح سه هزار و 179 پرونده به بانک های عامل این طرح ابلاغ شده است. 

بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 نرخ بیکاری خوزستان 14.3 درصد است و 222 هزار و 19 نفر در خوزستان بیکار هستند. 

میزان تعهد اشتغال سال 1395 اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان 19 هزار و 127 نفر بود که 110 درصد این تعهد (بیش از میزان تعهد) محقق شد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار