تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۶۱۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گسترش فعالیت های ارزی بانک سپه خوزستان برای کمک به تولید و صادرات غیر نفتی
مدیر شعب بانک سپه منطقه خوزستان گفت: خدمات و فعالیت های ارزی برای کمک به تولید و صادرات غیر نفتی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سعید منصوریان طبایی روز یکشنبه با اشاره به گسترش خدمات و فعالیت های ارزی استان خوزستان در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: تخصیص 40 میلیون و 650هزار یورو به یک شرکت چوب برای احداث کارخانه تولید چوب و ام دی اف، اختصاص سه میلیون و 728 هزار یورو به نیروگاه تولید برق امام رضا(ع) جهت احداث نیروگاه برق به عنوان اولین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در جنوب کشور(CHP) و تخصیص 23 میلیون و 720 هزار یورو به شرکت فولاد کاوه اروند برای راه اندازی کارخانه فولاد نمونه ای از فعالیت های ارزی بانک سپه استان خوزستان در سال جاری است. 

وی ادامه داد: پیش بینی می شود پرداخت تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک سپه یک هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در خوزستان ایجاد کند که کمک خوبی به شکوفایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد کرد.

مدیر شعب بانک سپه منطقه خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های بانک سپه در ارایه خدمات ارزی، خاطر نشان کرد: این بانک با تکیه بر نیروی انسانی خود در حوزه های مختلف به ویژه فعالیت های ارزی آماده ارائه خدمات بانکی به فعالان اقتصادی استان است تا همچون گذشته گام های مؤثری در کمک به تولید و توسعه صادرات غیر نفتی بر دارد. 

وی توضیح داد: بانک سپه با پرداخت بیش از 300 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط استان خوزستان رتبه اول را در بین بانک های استان کسب کرد. 

منصوریان طبایی افزود: با توجه به سیاست های اقتصادی دولت مبنی بر افزایش منابع بانک ها از راههای مختلف نظیر؛ فروش اموال مازاد و جذب منابع و تخصیص آن به واحد های تولیدی، موفقیت بانک سپه در فروش املاک مازاد و رشد منابع در استان خوزستان در راستای اهداف اقتصادی دولت و سیاست های کلان بانک بوده است.

مدیر شعب بانک سپه منطقه خوزستان با اشاره به رشد منابع بانک سپه در استان خوزستان افزود: بانک سپه با رشد 38 درصدی سپرده کل خود در آذرماه سالجاری رتبه اول رشد منابع را بین بانکهای استان کسب کرد. 

*رشد شاخص های عملکردی بانک سپه در خوزستان

منصوریان طبایی رقم سپرده کل منطقه خوزستان در پایان آذرماه سال جاری را 27هزار و340 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سپرده موثر بانک سپه در استان خوزستان نسبت به سال قبل 39 درصد و در میانگین سپرده نقدی ضمانت نامه ها 32 درصد رشد داشته است. 

وی ادامه داد: مانده تعهدات ضمانت نامه های منطقه نیز 25 درصد نسبت به پایان سال رشد کرده است. 

مدیر شعب منطقه خوزستان از ارتقاء دو پله ای بانک سپه در سپرده موثر و یک پله ای در سپرده کل در بین بانک های استان ارتقای 28 پله ای درصد رشد منابع در بین مناطق بانک سپه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. 

*فروش 10 ملک مازاد به ارزش 71 میلیاردریال در9 ماه

وی همچنین از کسب رتبه نخست منطقه خوزستان در فروش املاک تملیکی مازاد در بین کلیه مناطق بانک سپه در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: برای افزایش نقدینگی در شعب استان خوزستان با برگزاری 6 مرحله مزایده فروش طی 9 ماهه سال جاری 10 ملک از املاک تملیکی مازاد خود به ارزش71 میلیارد ریال را فروخت و بالاترین تعداد فروش املاک را طی سال جاری به خود اختصاص داد.

منصوریان طبایی افزود: برنامه ریزی و رایزنی ها لازم برای ادامه روند کاهش املاک تملیکی مازاد و تبدیل آنها به نقدینگی جهت تزریق به سرمایه در گردش بانک در دستور کار منطقه خوزستان قرار دارد.

*مشارکت بانک سپه در اجرای طرح های استراتژیک استان

مدیر شعب منطقه خوزستان تصریح کرد: بانک سپه با مشارکت در طرح های تولیدی و پروژه های عمرانی در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کرده است. 

وی اضافه کرد: عاملیت و مشارکت در اجرای احداث و تکمیل پالایشگاه گاز بیدبلند2 ، مشارکت در اکتشاف و بهره برداری از حوزه های نفتی آزادگان شمالی و جنوبی، مشارکت در اجرای طرح سایت های پرورش ماهی گرمابی شهید احمدیان و آزادگان از جمله طرح های استراتژیک اقتصادی و عمرانی است که با حمایت و همکاری بانک سپه در استان خورستان عملیاتی شده است.

منصوریان طبایی ضمن تاکید بر ضرورت پرداخت تسهیلات به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بانک سپه برای کمک تولید و اشتغال در استان خوزستان بیش از 19 هزار فقره تسهیلات به ارزش پنج هزار میلیارد ریال به فعالان بخش های مختلف اقتصادی در سال جاری پرداخت کرده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانک سپه در استان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد و نسبت به پایان سال 25 درصد رشد داشته است. 

مدیر شعب منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانک سپه در بخش صنعت استان خوزستان طی 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد، بخش های کشاورزی و بازرگانی به ترتیب 20 و 25 درصد رشد نشان می دهد. 

مدیر شعب منطقه خوزستان گفت: بانک سپه با پرداخت بیش از 6 هزار و 500 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش700 میلیارد ریال در قالب طرح ضربتی پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج یاری کننده زوج های جوان استان خوزستان در آغاز زندگی مشترک بوده است. 

وی گفت: از بین 10 شعبه برتر کشور در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پنج شعبه مربوط به شعب استان خوزستان بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار