تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۶۱۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری: امسال 10 درصد مدال‌های کشوری نصیب خوزستان شد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال جاری 10 درصد مدال‌های کشوری در بخش آقایان و بانوان تمام رشته‌ها نصیب خوزستان شد که این مهم اتفاق بسیار خوبی برای ورزش استان است. 

افشین حیدری در مجمع انتخاب رییس هیات تیراندازی استان که امروز (یکشنبه) در اهواز برگزار شد، با تبریک به محمدنیا که برای چهار سال دیگر سکان‌دار هیات تیراندازی استان شد، اظهارکرد: محمدنیا از نیروهای توانمند است و امیدوارم در چهار سال آینده نیز بتواند کارهای خوبی را که آغاز کرده است، به سرانجام برساند. تاکنون اتفاقات خوبی در تیراندازی استان داشته‌ایم و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد و همچنین شاهد فعال شدن شهرستان‌های بیشتری در این رشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای ورزش خوزستان در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های ما میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی در استان است. واقعیت این است چشم‌انداز ما برای ورزش خوزستان، رسیدن به روزهای خوبی است تا بتوانیم در کشور به عنوان قطب، حرف برای گفتن داشته باشیم. ما نمی‌خواهیم استنادمان تنها به گذشته باشد و باید از حال و آینده صحبت کنیم، ضمن این‌که باید از گذشته نیز الگوبرداری کنیم. همچنین در این مسیر باید با حفظ شان و حرمت پیشکسوتان بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سال گذشته صحبت از تاسیس صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان در استان شد و قرار شد به عنوان اولین استان در کشور این کار را آغاز کنیم؛ در این زمینه با یکی از صندوق‌های مالی و اعتباری، توافقات اولیه صورت گرفته است و من به انجام این کار در خوزستان خوش‌بین هستم. امیدوارم بتوانیم از منابع اقتصادی و درآمدی که در خود ورزش هم وجود دارد، برای این صندوق استفاده کنیم. حمایت استاندار در این موضوع بسیار کارساز بوده و خدا را شکر کمک‌های خوبی داشته است.

وی با اشاره به میزبانی‌هایی که استان خوزستان داشته است، عنوان کرد: هدف ما از این میزبانی‌ها تغییر شاخص‌های ورزش استان در بخش‌های مختلف است. در بحث میزبانی‌ها نگاه‌مان به استفاده از خدمات سایر دستگاه‌ها است. خوزستان زنده است و هدف ما این است که چنین رویدادهای بین‌المللی در خاک استان انجام شود و بتوانیم سهمیه‌مان را در اردوهای تیم‌ملی افزایش دهیم، ضمن این‌که با گرفتن این میزبانی‌ها می‌توانیم ارتباط‌مان را با فدراسیون‌ها بیشتر کنیم. همچنین این میزبانی‌ها در افزایش ارتقا مربیان و داوران نیز تاثیرگذار هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آماری که به دست ما رسیده است، نسبت به سال گذشته در بخش دعوت‌شدگان به تیم‌ملی ارتقا بسیار خوبی داشته‌ایم. سال گذشته تمام میزبانی‌های کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی استان، 36 میزبانی بود ولی در سال 96، 71 میزبانی داشته‌ایم که رشد بیش از 100 درصدی است. همچنین سال گذشته پنج اردوی تیم‌ملی را در استان داشتیم ولی امسال نزدیک به 17 اردوی تیم‌ملی را میزبانی کرده‌ایم. این برنامه‌ها سال آینده نیز بیشتر خواهند شد زیرا هدف‌مان این است که حضور خوزستانی‌ها را در اردوهای مختلف بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: در سال جاری 10 درصد مدال‌های کشوری در بخش آقایان و بانوان تمام رشته‌های نصیب خوزستان شد که این مهم اتفاق بسیار خوبی برای ورزش استان است ولی هدفگذاری ما روی کسب 15 درصد از این مدال‌ها است و ان‌شاءالله بتوانیم پس از سه سال به این مهم برسیم که دور از دسترس نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که در جلسات مختلف هدف‌مان این بوده است که ذهن مدیریت تصمیم‌گیرنده استان را به سمت ورزش بیاوریم، گفت: در خیلی از شهرستان‌ها پیست تارتان نداشتیم ولی اکنون این مهم در مرحله مناقصه قرار گرفته است. 200 میلیون تومان تجهیزات دو و میدانی نیز خریداری شده است و منتظر هستیم که طی یک مراسم آن‌‌ها را به روسای هیات‌های شهرستانی اهدا کنیم. دو و میدانی یکی از رشته‌های پایه و پرمدال ما است. همچنین در کشتی با توجه به ظرفیت این رشته، دو خانه کشتی را کلنگ‌زنی کردیم و اکنون پیمانکار در حال کار است. تمام این اقداماتی که انجام می‌شود، با حمایت شورای برنامه‌ریزی استان است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین رویکرد خوبی به بخش همگانی داریم و احداث جاده‌های سلامت را در شهرستان‌ها آغاز کرده‌ایم و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خواهد خورد. هدفگذاری ما این است که طی سه سال آینده در بخش زیرساختی ورزش استان خوزستان به نتایج خوبی برسیم. واقعیت این است که برگرداندن نشاط اجتماعی به جامعه خوزستان نیازمند ابزار است و ما هم در این راستا در تلاش هستیم و به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم.

حیدری بیان کرد: پر کردن خلا جامعه دانشگاهی و ورزش نیز یکی از اهداف ما است. در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است و نشست‌های خوبی در حوزه پژوهشی و آموزشی برگزار کرده‌ایم.

وی با قدردانی از باشگاه‌های ملی‌حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هدف ما این است که علاوه بر این باشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی نیز در ورزش سرمایه‌گذاری کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار