تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۶۱۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت 100 درصدی مزارع دیم دزفول بر اثر خشکسالی
 معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت:بر اثر خشکسالی امسال 100 درصد مزارع دیم این شهرستان دچار خسارت شده است.

علی کرمی روز یکشنبه سطح زیر کشت مزارع دیم این شهرستان را حدود 17 هزار هکتار شامل مزارع گندم،جو و کلزا عنوان کرد و افزود: کاهش بارندگی در فصل پاییز و زمستان امسال خسارت 100 درصدی به مزارع دیم دزفول وارد کرده به طوریکه سطح قابل برداشتی برای این محصولات قابل پیش بینی نیست.

وی افزود:با توجه به خسارت وارده به کشاورزان ناشی از خشکسالی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتظار می رود نسبت به ارزیابی میزان خسارت وارده به مزارع دیم برای جبران خسارت وارده اقدام شود.

به علت پرداخت نشدن به موقع خسارت ، کشاورزان منطقه چند سالی است تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی خود ندارند لذا بخشی از مزارع دزفول بیمه نیستند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اضافه کرد:علاوه برخشکسالی ، کمبود آب در شبکه آبیاری نیز به مزارع کشت آبی این شهرستان خسارت وارد کرده است که برآورد دقیق خسارت از سوی مجموعه ها و شرکت های ذیربط در حال بررسی است .

پارسال به علت کمبود بارندگی حدود 90 درصد مزارع گندم دیم شهرستان دزفول از بین رفت و سال زراعی پیش از آن نیز 100 درصد مزارع گندم دیم دزفول به دلیل خشکسالی نابود شد.

طبق اعلام هواشناسی دزفول ،از ابتدای مهرماه تا امروز 107 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده است که نسبت به بارندگی بلندمدت 50 درصد کاهش دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار