تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۶۱۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارش برف در ارتفاعات سالند دزفول آغاز شد
 با کاهش دما در ارتفاعات کوهستانی دزفول بارش برف در منطقه سالند کوه در بخش شهیون این شهرستان از صبح روز دوشنبه آغاز شد.

بخشدار شهیون دزفول روز دوشنبه افزود:از دقایقی پیش بارش برف در منطقه سالندکوه از توابع بخش شهیون دزفول آغاز شده وهمچنان ادامه دارد.

محمدحسین خجسته کیا در خصوص وضعیت جاده های روستایی این بخش کوهستانی افزود: تا ساعاتی دیگر یکدستگاه خودرو برای بررسی وضعیت جاده دهستان های احمدفداله و دره کاید به این مناطق اعزام می شود و در صورت مسدودبودن جاده ها روستایی نسبت به رفع مشکل اقدام خواهد شد.

وی گفت:باد و باران در بخش شهیون دزفول موجب قطع برق برخی روستاهای این بخش شده است بطوری که در حال حاضر برق روستای حسن آباد قطع می باشد که تلاش برای وصل برق این روستا ادامه دارد .

در پی بارندگی شدید و تندباد در روز یکشنبه تعدادی از عشایر مستقر در مناطق کوهستانی دزفول دچار خسارت شدند.

ارتفاعات کوهستانی سالند چندی پیش نیز شاهد بارش نیم متر برف بود.

کوه سالند در فاصله حدود 100 کیلومتری شهر دزفول با 2800 متر ارتفاع از سطح دریا در بخش شهیون واقع است.

بخش شهیون با دو هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت و 372 واحد تقسیمات کشوری و پنج دهستان با 15 هزار نفر جمعیت در شمال دزفول واقع است.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نیز گفت:از روز یکشنبه تاکنون 12،7 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده که این بارندگی تا عصر امروز ادامه دارد.

علی کرمی با بیان اینکه سامانه بارشی عصر امروز از منطقه خارج می شود گفت:اواخر هفته و اوایل هفته اینده امانه بارشی قابل ملاحظه ای وارد منطقه خواهد شد که امیدواریم تحت تاثیر پدیده گردوغبار قرار نگیرد.

وی همچنین به بروز گردوخاک در هوای دزفول اشاره کرد و گفت:صبح امروز غلظت ریزگردها در هوای دزفول به 186 میکروگرم بر متر مکعب و دید افقی نیز به هفت کیلومتر رسید.

وی منشا گردوغبار دزفول را کشور عراق دانست و پیش بینی کرد این پدیده عصر روز دوشنبه از منطقه خارج شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار