تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۶۱۲۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری آیین پایانی هفته قرآن و عترت خوزستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان استقبال بی‌نظیر مردم از حوزه فرهنگ و هنر را تلنگری به خادمان این حوزه دانست.

محمد جوروند شامگاه دوشنبه (٣٠ بهمن 96) در آیین پایانی هفته قرآن و عترت خوزستان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: هفته قرآن و عترت با وسعت و گستره زیادی در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان این که لازم است از معاونت قرآن اداره کل ارشاد و همچنین جامعه قرآنی استان برای همکاری در این رویداد تشکر کنم افزود: استقبالی که امروز از حوزه فرهنگ در این نمایشگاه می‌بینید تلنگری به خادمان حوزه فرهنگ است تا بتوانیم خدماتی جدی تر و  وسیع‌تر در حوزه فرهنگ و کتاب تقدیم کنیم.

 جوروند با اشاره به تقارن نمایشگاه کتاب خوزستان با هفته قرآن و عترت بیان داشت: خوشحالم که در کنار همه فعالیت‌های مختلفی که توسط ارشاد استان با مساعدت استاندار و مشورت نماینده ولی فقیه در استان صورت می‌‎گیرد فعالیت‌های قرآنی نیز در این نمایشگاه مغفول نمانده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالت های فرهنگی و به ویژه فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های قرآنی تصریح کرد: خانواده‌هایی که فرزندان خود را در مسیر قرآن تربیت می‌کنند خانواده‌هایی سالم خواهند بود.

جوروند همچنین به نقش انقلاب اسلامی در احیای فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) قرآن را از کنج خارج کرد و توانست به آن جنبه عمومیت و کارکردی ببخشد.

 برگزاری آیین پایانی هفته قرآن و عترت خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که تنوع فعالیت‌های فرهنگی امروز بسیار زیاد است و این فعالیت‌ها کارکردهای بسیار خوبی در جامعه دارند بیان کرد: البته امروز سلاح ما در حوزه‌های فرهنگی قرآن است.

در این مراسم که نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی در آن حضور داشتند گروه‌ منتخب تواشیح خوزستان با اجرای سرود تواشیح آن را به سه شهید قرآنی حادثه منا شهیدان «محمدسعید سعیدی زاده»، «فواد مشعلی» و «امین باوی» تقدیم کرد.

همچنین لوح یادبودی به خانواده شهید قرآنی حادثه منا «شهید سعیدی‌زاده» اهدا و از تمبر یادبود این شهید رونمایی شد. در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات هفته قرآن و عترت خوزستان تجلیل شد.

 هفته قرآن و عترت خوزستان در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم‌نامه‌نویسی، رسانه مجازی صنایع‌دستی و همچنین رشته‌های قرآنی تواشیح، ابتهال و حفظ و تلاوت قرآن از ۲۳ تا ۳۰ بهمن 96 برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار