تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۱۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلاهبردار سایبری توسط پلیس در خوزستان دستگیر شد
رییس پلیس فتا خوزستان با اعلام دستگیری یک کلاهبردار سایبری در استان گفت: کلاهبرداران سایبری از هر فرصتی برای سواستفاده و فریب کاربران استفاده کرده و با اغفال هموطنان اهداف مجرمانه و سودجویانه خود را عملی می‌کنند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ شاهین حسنوند با بیان اینکه موارد بسیاری در خصوص سوء استفاده از اعتماد افراد و کلاهبرداری از آنها در فضای مجازی موجود است، اظهار کرد: در یک مورد شخصی با درج آگهی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی و ادعای اعطای وام کم بهره از سرمایه شخصی خود، اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان کرده بود.

وی افزود: آگهی دهنده اظهار کرده بود که می‌تواند از طریق یکی از بستگانش که فروشگاه کالای خانگی دارد در حد 200 میلیون ریال وام تهیه کند و برای اخذ وام و تسریع در امور،هفت‌میلیون و 500هزار ریال به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: متهم تعداد دو فقره سفته بدون مهر و امضا برای جلب اعتماد به متقاضیان تحویل داده و پس از اخذ وجه دیگر جوابگو نبوده است.

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: در ادامه پس از اخذ اظهارات شکات و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 16 نفر از قربانیان این کلاهبرداری شناسایی شده‌اند اظهارکرد:افرادی که به این نحوه از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای خوزستان و یا پلیس فتا خوزستان شکایت خود را ثبت کنند.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه چنین پیشنهاداتی در فضای مجازی معمولا کلاهبرداری بوده، به شهروندان توصیه کرد: برای اخذ وام به بانک‌ها، موسسات مالی مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این نوع تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند و از واریز وجه به حساب این افراد که در فضای مجازی ادعا دارند وام پرداخت می‌کنند و یا در بانک آشنا دارند که بتواند برای آنها وام فراهم کند، خودداری کنند.
:
:
:
آخرین اخبار