تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۱۶۱۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر آبادان مطرح کرد:
پرداخت حقوق کارکنان شهرداری آبادان طی روزهای آینده
عضو شورای شهر آبادان با اشاره به طلب 800 میلیارد ریالی شهرداری آبادان از پالایشگاه، پتروشیمی و شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با پرداخت این مطالبات طی روزهای آینده حقوق و اضافه‌کار پرسنل شهرداری آبادان پرداخت می‌شود.

آرش بهفر امروز اظهار کرد: حدود 1 هزار و 860 نفر به‌صورت قرارداد رسمی، قرارداد مستقیم و غیرمستقیم در شهرداری آبادان مشغول به کار هستند.

وی افزود: مبدأ مشکلات شهرداری آبادان کاهش اعتبار ارزش‌افزوده شهرداری آبادان با مصوبه مجلس شورای اسلامی بود، این مبلغ در گذشته بر اساس فعالیت و تعداد شرکت‌های صنعتی شهرستان آبادان بود اما اکنون مبنای محاسبه آن بر اساس تقسیمات جمعیتی است.

عضو شورای شهرآبادان عنوان کرد: آبادان با جمعیتی بالغ‌بر 235 هزار نفر تنها یک‌دوم ارزش‌افزوده دزفول را دریافت می‌کند، تغییر مبنای پرداخت اعتبار ارزش‌افزوده موجب ضرر برای شهرداری‌های آبادان، اهواز و ماهشهر که سه شهر بزرگ صنعتی خوزستان به شمار می‌آیند شده است.

وی گفت: در موضوع عوارض آلایندگی نیز شهرداری آبادان حدود 800 میلیارد ریال از پالایشگاه آبادان، پتروشیمی آبادان و شرکت نفت و گاز اروندان طلبکار است که برای جذب این مبالغ این مذاکراتی انجام‌شده و قول مساعد داده‌اند.

بهفر بیان کرد: امیدواریم با پرداخت این مبالغ حقوق و اضافه‌کاری کارکنان شهرداری آبادان پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در موضوع خدمات شهری نیز نظارت بر فعالیت پیمانکاران از سوی اعضای شورا در دوره‌های سابق انجام می‌شد اما در این دوره درصدد اصلاح نحوه نظارت و ارزیابی کیفیت کار هستیم.

عضو شورای شهر آبادان بیان کرد: عمده نارسایی‌ها در حوزه خدمات شهری را مربوط به فعالیت پیمانکاران و کارکنان آنان می‌دانیم چراکه آن‌گونه که باید آموزش نمی‌بینند و از تجهیزات، ماشین‌آلات مجهز و مکانیزه استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: در این زمینه نیز از شهردار آبادان خواسته‌ایم که به موضوع ورودی جدی داشته باشد. تجهیزات و ماشین‌آلات موجود عمدتاً فرسوده هستند به همین دلیل مقررشده تا بخشی از فعالیت‌های خدمات شهری به بخش خصوصی واگذار شود.

بهفر بیان کرد: قطعاً زمینه واگذاری این بخش‌ها از شرکت‌های دارای رزومه مناسب و برخوردار از ماشین‌آلات مکانیزه پیشرفته و پرسنل آموزش‌دیده استفاده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار