تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۶۱۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز:
مسائل بهداشت فردی در استخرها مورد توجه قرار بگیرد
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر رعایت بهداشت در استخرها، گفت: در استخرها باید مسائل بهداشت فردی مورد توجه قرار بگیرد و مسوولان مربوطه اجازه ندهند هر کسی با هر لباس یا بدن ناپاک وارد استخر شود. 

مهرداد شریفی در مجمع سالانه هیات نجات‌غریق استان که روز چهارشنبه با حضور رییس فدرسیون نجات‌غریق در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان، 90 درصد خانم‌ها و 80 درصد آقایان تحرک لازم را ندارند که در آینده بیماری‌هایی همچون قلبی و فشار خون به جمعیت این استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که این استان هر دو روز یکبار با مشکل ریزگردها مواجه است، توجه به ورزش‌‎های آبی در خوزستان، مورد اهمیت است و اگر می خواهیم به اهداف مورد نظر برسیم، باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، ضمن این که باید بر برنامه نیز نظارت و ارزشیابی داشته باشیم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر بهداشت استخرها و توجه به این مهم، خاطرنشان کرد: استخرهای موجود در اهواز و شهرستان ها با استانداردها  فاصله های بسیاری دارند؛ اگر آب استخرها ذره ای آلوده باشد، به جای این که خدمتی به مردم باشد، به یک خیانت بزرگ تبدیل می شود و می تواند انواع بیماری ها را انتقال دهد. بنابراین درخواست ما از مسوولان مربوطه این است که ارتباط‌تان را با مراکز بهداشت حفظ کنید و اجازه دهید همکاران ما از استخرها بازدید داشته باشند. همچنین فضای فیزیکی استخرها حائز اهمیت است و هنوز برخی استخرها از این نظر مشکلات عدیده ای دارند.

وی  خاطرنشان کرد: مسائل بهداشت فردی نیز باید در استخرها مورد توجه قرار داده شود و اجازه ندهید هر کسی با هر لباس یا بدن ناپاک وارد استخر شود. مهمترین قسمت استخر، پاشویه های کلر است که در استخرها این مکان نامناسب است و دوش‌های استخرها نیز استاندارد نیستند. 

شریفی در پایان گفت: ما با کمک هیات نجات غریق، تاکنون کلاس‌های آموزشی برگزار کرده ایم و نسبت به سال‌های گذشته در این بخش ارتقا خوبی داشته‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار