تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۶۱۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعدد مجوز عامل اصلی تاخیر در اجرای طرح های پرورش میگو در هندیجان
مدیر شیلات و آبزی پروری هندیجان با بیان اینکه این اداره آمادگی کامل برای اجرای طرح های پرورشی را دارد، گفت: گرفتن مجوزهای متعدد از دستگاه های اجرایی مختلف عامل اصلی تاخیر در اجرای طرح های پرورش میگو در این شهرستان است.

فلامرز مزارعی اظهار کرد: برخی افراد بدون اطلاع از فرایند صدور مجوزها فکر می کنند تنها شیلات مرجع صدور یک طرح پرورشی است در حالی که لازمه اجرای این طرح ها موافقت و صدور مجوزهای لازم از برخی دیگر از دستگاه ها مانند سازمان آب و برق، محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... است.

وی با بیان اینکه شیلات هیچ محدودیتی در اجرای این طرح ها ندارد گفت:گاهی برخی از این طرح ها چند سال در انتظار مجوز از سازمان آب و برق و محیط زیست و منابع طبیعی معطل هستند.

مدیر شیلات و آبزی پروری هندیجان افزود:طرح 395 هکتاری پرورش میگو اتحادیه آبزیان گستر با ظرفیت یک هزار و260 تن و اشتغال زایی 210 نفر به صورت مستقیم و 84 نفر به صورت غیرمستقیم که از سال 92 شروع شده بود پس از پنج سال معطلی برای اخذ مجوزمنابع طبیعی،محیط زیست و مجوز برداشت آب از سازمان آب و برق وارد فاز قرارداد با امور اراضی جهاد کشاورزی شده است.

وی گفت: این طرح در قالب 10 تعاونی در ساحل شرقی رودخانه زهره پس از عقد قرارداد با سازمان مربوطه به مرحله اجرایی خواهد رسید.

مزارعی ادامه داد: طرح 450 هکتاری پرورش میگو نصر میثاق با ظرفیت یک هزار و400 تن و با اشتغال زایی 748 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در محل روستای پوزسفید نیز پس از مدت ها توانست مجوزهای لازم را از دستگاه های متولی اخذ و هم اکنون این طرح نیز در مرحله عقد قرارداد با امور اراضی جهاد کشاورزی است.

وی گفت: طرح یک هزار هکتاری پرورش میگو در هندیجان که از مدت ها پیش برای اجرای آن اقدام شده هم اینک درانتظار تشکیل و معرفی تعاونی است و لازم است سرمایه گذاران هر چه سریعتر برای تشکیل تعاونی های خود اقدام کنند.

مدیر شیلات و آبزی پروری هندیجان افزود:این طرح پس تکمیل و اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های مربوطه در ساحل غرب رودخانه زهره(سجافی) اجرا می شود.

وی ادامه داد: طرح آرتیمای شرکت عدالت محور در منطقه بحرکان شهرستان هندیجان نیز با اشتغال زایی 325 نفر و ظرفیت یک هزار تن نیز در مرحله اخذ مجوز از سازمان های مربوطه است.

وی افزود: هشت هزار هکتار زمین مستعد طرح های پرورش میگو در هندیجان وجود دارد که شیلات هندیجان آمادگی کامل برای همکاری با متقاضیان و سرمایه گذاران را دارد.

هندیجان با 158 لنج و 400 فروند قایق صیادی مجاز، تولید 37 درصد صید ماهی و میگوی خوزستان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و با دو بندر بحرکان و سجافی داری 95 کیلومتر مرز آبی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار