تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۱۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر ورزش و جوانان:
فدراسیون فوتبال به بی احترامی الهلال اعتراض می کند
وزیر ورزش و جوانان گفت: بی احترامی بازیکنان الهلال عربستان در بازی با استقلال در جریان یک دقیقه سکوت برای جان باختگان هواپیمای ایرانی از سوی فدراسیون فوتبال مورد اعتراض قرار می گیرد.

 مسعود سلطانی فر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: با حضور در استان های مختلف می توانیم از نزدیک مسائل و مشکلات ورزش و جوانان استان های مختلف را بررسی کنیم. استان خوزستان هم استانی است که از جهات مختلف خودمان را مدیون آن و مردم این استان می دانیم؛ چون بخش هایی از یکی از درخشان ترین دوره های تاریخ سیاسی معاصر ایران یعنی هشت سال دفاع مقدس در این استان رقم خورده است. 

وی افزود: البته در استان های غربی کشور هم بوده و همه کشور به نوعی در جنگ تحمیلی درگیر بودند ولی صحنه اصلی آن در خوزستان و استان های غربی بوده است. فکر می کنم که این استان با توجه به سابقه ورزشی بسیار روشنی که از گذشته داشته و در خیلی از رشته های ورزشی دارای ظرفیت است، باید به مسائل و مشکلات ورزش و جوانان خوزستان نگاه ویژه، عمیق و همه جانبه ای داشته باشیم تا به توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کمک کنیم.

سلطانی فر بیان کرد: امروز به اتفاق ۵۰ رئیس فدراسیون و معاونان وزارت به استان آمدیم و ضمن اینکه جلسه ای با حضور هیئت های ورزشی استان داریم و مشکلات و مسائل ورزشی خوزستان بررسی می شود؛
در بخشی از این سفر معاونان این وزراتخانه به همراه تعدادی از رؤسای فدراسیون ها به شهرستان ها سفر می کنند و انشاالله همه کمک کنیم در بخش سخت افزاری و نرم افزاری زمینه های رشد و توسعه استان را فراهم کنیم و به توسعه اجتماعی و فرهنگی استان کمک کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما واقعا فکر می کنیم ظرفیت خوبی در بین جوانان استان است؛ زمانی یادمان نمی رود که در دهه ۵۰ وقتی تیم ملی فوتبال به میدان می رفت نیمی از اعضا فوتبالیست های خوزستانی بودند. اکنون نیز استان وضعیتش از جهت یک سری رشته ها خوب است هم در فوتبال و هم والیبال، بسکتبال و کشتی قهرمانانی داریم ولی فکر می کنم این استان در اکثر رشته های ورزشی دارای ظرفیت است که باید به توسعه و گسترش آن کمک کنیم.

سلطانی فر در ارتباط با یک دقیقه سکوت در بازی استقلال و الهلال عربستان به منظور ادای احترام به جان باختگان حادثه سقوط هواپیمایی ایران در مسیر تهران - یاسوح و بی اعتنایی به این کار از سوی تیم سعودی گفت: اتفاق خوبی از سوی اعضای تیم فوتبال الهلال رخ نداد و به نوعی این بی احترامی ها در چند سال گذشته سابقه داشته است. این رسم در بسیاری از مسابقات و کشورهای مختلف به احترام جان باختگان حادثه انجام می شود ولی متأسفانه این کار از سوی ورزشکاران سعودی صورت نگرفت و اعتراضات از سوی فدراسیون فوتبال به این موضوع انجام می شود.

وی در ارتباط با ضعف زیرساخت های رشته شنا در خوزستان گفت: تمامی فدراسیون ها به خوزستان آمده اند تا نه تنها ورزش های آبی بلکه همه رشته های ورزشی مورد توجه قرار بگیرد. ضمن اینکه برگزاری رویدادهای بین المللی در استان های مختلف یکی از مهمترین سیاست های ما بوده که در یک سال گذشته آن را پیگیری کردیم و اکثر مسابقات بین المللی را به استان ها بودیم ضمن اینکه خوزستان هم خودش چندین رویداد داشته است. هر کدام از رشته ها چه آبی، غیرآبی، کشتی، فوتبال یا غیره اگر خوزستان تقاضای میزبانی داشته باشد حتما این اتفاق رخ می دهد و در اولویت خواهد بود.

سلطانی فر در واکنش به ظرفیت های اقتصادی بالای خوزستان در مقابل کمبود بودجه تیم های ورزشی گفت: این سوال باید از مالکان باشگاه های ورزشی پرسیده شود و باید فشار بیاوریم و با هماهنگی استاندار این حمایت ها را بیشتر کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار