تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۶۱۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سلطانی‌فر: خوزستان نقش موثری در ورزش ایران دارد
وزیر ورزش و جوانان گفت: خوزستان در طول سال‌های گذشته، چه قبل و چه بعد از انقلاب، نقش بسیار موثر و جایگاه روشنی در ورزش ایران داشته است.

مسعود سلطانی‌فر در نشست مشترک با روسای فدراسیون‌های ورزشی که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای خدمتگزاران نظام و تمام کسانی که در این نظام مقدس، دغدغه خدمتگزاری به مردم را دارند، آرزوی توفیق را دارم. امسال در کشور حوادث مختلفی را داشتیم که هر کدام از آنها باعث وارد شدن خساراتی بر پیکره اجتماعی کشور و به و جود آمدن مشکلاتی شد.

وی ادامه داد: امیدوارم با تدبیر و مدیریت از این به بعد شاهد چنین حوادث تلخی در کشور نباشیم. همچنین از تمامی مسئولان خوزستان برای میزبانی از مدیران وزرات ورزش و جوانان تشکر می‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حضور مسوولان در این استان برای بازدید و در جریان قرار گرفتن مشکلات استان و شهرستان‌ها به ویژه در نقاط مرزی و محروم بوده است. ما در ابتدا در سیستان و بلوچستان، همدان، تبریز و امروز نیز به خوزستان آمدیم و حضور مسوولان در استان‌ها تأثیرگذار است. فکر می‌کنیم با این هماهنگی و تعامل با مجموعه مدیریت استان‌ها و مجموعه ورزش آنها بتوانیم مشکلات ورزشی را حل و زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور را فراهم کنیم تا در کنار توسعه اقتصادی و سیاسی سایر وزارتخانه‌ها، حرکت هماهنگی توسعه کشور را مدیریت کنیم.

وزیر ورزش با بیان اینکه امروز در سرزمین قهرمان خوزستان هستیم، گفت: سرزمینی که بخش عمده ای از طلایی‌ترین دوره سیاسی تاریخ معاصر ایران، یعنی هشت سال جنگ تحمیلی، در این استان شکل گرفت؛ دوره‌ای که همواره در تاریخ کشور از آن به عنوان دوره پر افتخار یاد می‌کنیم. در آینده نیز مطمئا نسل‌های آینده با همین تحلیل و ارزیابی از این دوره به عنوان تاریخی‌ترین دوره سیاسی ایران یاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: خوزستان سرزمینی است که هر وجب آن به خون شهیدان گلگون کفن معطر شده است. همچنین خوزستان در ورزش کشور نیز در طول سال‌های گذشته چه قبل و چه بعد از انقلاب، نقش بسیار موثر و جایگاه روشنی داشته است.

سلطانی فر ادامه داد: در ورزش قبل از پیروزی انقلاب به یاد داریم که تیم‌های بسیار ارزشمند و توانمندی در رشته‌های مختلف استان خوزستان حضور داشته‌اند. من به خاطر دارم سال‌های آخر دهه 40 و همچنین اوایل دهه 50، زمانی که تیم ملی فوتبال به میدان می‌رفت، شاید بیش از نیمی از ترکیب تیم از فوتبالیست‌های خوزستان بود. همچنین ورزشکاران خوزستانی در رشته‌هایی همچون رزمی و کشتی افتخارات بسیاری را برای ایران کسب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها، نیروها و توانمندی‌های خوزستان، باید نگاه ویژه، همه جانبه و جامعی را به ورزش خوزستان داشته باشیم. بنابراین امروز با همه توان و بضاعت خود به این استان سفر کرده‌ایم تا با نظارت، هماهنگی و تعامل با هیات‌های ورزشی خوزستان برنامه‌ریزی بلندمدت و همه جانبه‌ای برای بهره بردن از تمام ظرفیت‌های ورزشی خوزستان داشته باشیم و در نهایت به رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی خوزستان کمک کنیم.

 وزیر ورزش با بیان اینکه بی‌شک توسعه کشور در تمامی ابعاد نیازمند ابزارها و امکانات مختلفی است، گفت: مهمترین آن، اعتماد بین مردم و مسوولان در دستگاه‌های مختلف می‌باشد و پایه‌های آن نیز باید هر روز محکم‌تر از قبل شود.

وزیر ورزش و جونان خاطرنشان کرد: مردم باید این اعتماد را داشته باشند که افراد متولی، دغدغه‌ای به غیر از حل مشکلات آنها ندارند. در مرحله بعد نیز باید امید به آینده داشته باشند که تمام مشکلات آنها حل خواهد شد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در بخش توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و بانوان با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، استعدادیابی و گسترش پایگاه‌های مختلف باید شرایطی را فراهم کنیم که وحدت اجتماعی و ارتقا غرور ملی تحقق پیدا کند، ادامه داد: به عنوان عضوی از دولت، در جلسات هیات دولت به بهانه‌ها و دلایل مختلف، مباحث مربوط به خوزستان مطرح نشود. همچنین تأکیدات رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی به منظور استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای حل مشکلات خوزستان نیز ابلاغ می‌شود.

وی گفت: امیدوارم هستیم با همت مسئولان ملی در کنار حرکت‌های خوب خوزستان، تعامل با مردم و همچنین حمایتی که مردم از مسئولان، نظام و دولت دارند، شاهد حل هر چه بیشتر مشکلات مردم باشیم.

وی عنوان کرد: امیدوارم روزی را ببینیم که خوزستان قهرمان با گذشته‌ای درخشان در ابعاد مختلف، یک استان توسعه یافته، پیشرو و با مردمی بدون مشکل در حوزه‌ها مختلف از جمله اشتغال جوانان باشد. همچنین عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با هماهنگی مدیران خوزستانی بتوانیم طی سه سال آینده، بخش قابل از پروژهای نیمه تمام خوزستان به اتمام برسند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار