تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۱۴۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرانه کانون های فرهنگی مساجدخوزستان تا پایان سال پرداخت می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:تا پایان امسال تمام سرانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان خوزستان پرداخت می شود.

محمد جوروند عصر جمعه در نشست هم اندیشی با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شوش در تالار نیایش این شهر افزود:سال گذشته تمام سرانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت شد ولی امسال به دلایلی تاکنون پرداخت نشده که با پیگیری انجام شده این سرانه تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در مساجد خوزستان یک هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری فعالیت دارند. افرادی که متقاضی تاسیس کانون فرهنگی هنری در مساجد هستند محدویتی ندارند و هر موقع در سامانه ثبت نام کنند مجوز آنها صادرخواهد شد. 

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان قبل از پایان امسال خبر داد و گفت: این سفر قرار است نیمه دوم اسفندماه انجام شود.

جوروند افزود:نشست با موضوع های مختلف فرهنگی و سفر به برخی شهرهای خوزستان از جمله شهرستان شوش همچنین امضای تفاهم نامه بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خوزستان در رابطه با اعتبارات خاص و برنامه های فرهنگی وهنری از برنامه های این سفر است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست هم اندیشی گفت:با وجود فعالیت 270 مسجد در سطح شهرستان شوش تنها 70 مسجد دارای کانون فرهنگی می باشند که انتظار داریم علاوه بر افزایش تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد شوش نسبت به تجهیز آنها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام شود.

دراین نشست فاطمه دیناروند سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گزارشی از مشکلات کانون های فرهنگی هنری شهر و روستاهای این شهرستان ارایه کرد.

همچمین تعدادی از مدیران کانون ها فرهنگی و هنری مساجد شوش به بیان نظرات و مشکلات مساجد پرداختند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار