تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۶۱۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشنواره ایتاپ با محوریت کشاورزی و محیط‌زیست در دزفول
مسئول مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی صفی‌آباد دزفول از برگزاری جشنواره ایتاپ با محوریت کشاورزی و محیط زیست در دزفول خبر داد. 

سید حسین محمودی‌نژاد اظهار کرد: همایش منطقه‌ای با عنوان اشتغال و تولید ثروت از دانش و فناوری (رویکردهای دانش‌بنیان) و جشنواره ایتاپ (از ایده تا پدیده) هفتم اسفندماه در دزفول برگزار خواهد شد. در این همایش درباره شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اهمیت مراکز رشد و اینکه این مراکز چقدر می‌توانند در زمینه توسعه اشتغال تاثیرگذار باشند، سخنرانی‌هایی می‌شود.

وی افزود: در جشنواره ایتاپ نیز درباره حل مشکلات کشاورزی منطقه و گرد و خاک ایده‌هایی ارائه می‌شود. در همین راستا نیز محورهایی مانند دستگاه‌های نوین برداشت، فرآوری و بسته‌بندی در محصولات کشاورزی، تولید و استخراج مواد موثر گیاهان دارویی، روش‌های کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی محیط زیست، روش‌های نوین افزایش راندمان و بهره‌وری آب، روش‌های نوین حفظ آب و بحران کم‌آبی در خوزستان و انبارهای نوین نگهداری میوه و سبزی‌ها به‌خصوص مارچوبه برای این جشنواره انتخاب شده‌اند.

مسئول مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی صفی‌آباد دزفول ادامه داد: گلخانه‌های نوین، تولید گل‌های زینتی خارج از فصل، ادوات و ماشین‌های نوین حمل گل‌های شاخه بریده به بازارهای هدف، مدیریت منابع آب و خاک، مدیریت پسماند محصولات کشاورزی، روش کنترل پدیده ریزگردها در خوزستان، ساخت ماسک موثر در برابر ریزگردها و آینده پژوهی و مقابله با تهدیدات نوظهور در بخش کشاورزی نیز دیگر محورهای این جشنواره هستند.

محمودی‌نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که ما دنبال می‌کنیم حل مشکلات مرتبط با بخش کشاورزی است. تلاش می‌کنیم که فرهنگ ایده و فناورمحوری را در جامعه جا بیندازیم و جامعه را به سمتی سوق بدهیم که بداند با استفاده از ایده‌ها، کارهای نو و جدیدی در جامعه انجام خواهد شد و همچنین تفکر فناورمحور در جامعه ایجاد می‌شود.
 
مسئول مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی صفی‌آباد دزفول گفت: در این همایش تلاش کردیم از افرادی دعوت کنیم که واقعا افراد موثری در این زمینه باشند. از دانشجویان، اساتید، افراد صاحب ایده و تمام کسانی که می‌توانند در حوزه‌های اعلام شده موثر باشند، برای شرکت در جشنواره دعوت شده است. 

محمودی‌نژاد گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.itapf.ir مراجعه کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار