تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۶۱۴۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاجتی با انتقاد از غیبت مدیران در شورای برنامه‌ریزی:
پژوهش‌هایی که تنها به کتاب تبدیل شوند، مناسب نیستند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با تاکید بر لزوم توجه مدیران به حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: اعضایی که بدون هماهنگی با دبیرخانه شورا در جلسه حضور پیدا نمی‌کنند و نماینده خود را می‌فرستند، غایب تلقی می‌شوند. گزارش این وضعیت نیز برای وزارتخانه‌ها ارسال خواهد شد. 
  
امید حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که امروز (شنبه 5 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تمام تصمیماتی که در استان گرفته می‌شود، باید در این شورا یا کارگروه‌های تخصصی ذیل آن باشد. 
  
وی افزود: هر تصمیمی که خارج از نظام برنامه‌ریزی استان گرفته شود، از نظر قانونی و اجرایی هیچ جایگاهی ندارد و هرگونه تبعات ناشی از چنین تصمیماتی، به افرادی که خارج از این نظام تصمیم‌گیری کرده‌اند، برمی‌گردد. مصوبات کارگروه‌ها نیز باید به تصویب شورا برسد. 
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: مدیران باید حضور به موقع در شورا را جدی بگیرند. تقریبا هر دو هفته یکبار جلسات شورای برنامه‌ریزی استان برگزار می‌شود و برخی رؤسای سازمان‌ها، خود در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند و هر جلسه نیز یک نماینده به شورا می‌فرستند. این نمایندگان از نظر ما هیچ جایگاهی در شورای برنامه‌ریزی استان ندارند. 
  
حاجتی خاطرنشان کرد: هیچ یک از مسئولان، جلسه‌ای مهم‌تر از این جلسه ندارند. اعضایی که بدون هماهنگی با دبیرخانه در جلسه حضور پیدا نمی‌کنند و نماینده خود را می‌فرستند، غایب تلقی می‌شوند. گزارش این وضعیت نیز برای وزارتخانه‌ها ارسال خواهد شد. 
  
وی ادامه داد: مدیران نمی‌توانند بدون هماهنگی در جلسه غایب باشند. چرا که ممکن است دستور کار جلسه با دستگاه آن‌ها مرتبط بوده و حضور این مدیران در جلسه ضروری باشد. 
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در خصوص دستور کار بررسی عملکرد و برنامه‌های شورای آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خوزستان گفت: از دانشگاه ها می‌خواهیم در خصوص مسائل اساسی استان، یک نسخه اجرایی از پژوهش‌های خود ارائه دهند. پژوهش‌هایی که پس از انجام تنها به کتاب تبدیل شوند، برای ما مناسب نیستند. 
  
حاجتی افزود: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند بخشی از برنامه‌های پژوهشی خود را به پژوهش‌های کاربردی و در جهت نیازهای انسان اختصاص دهند. البته نباید فراموش کنیم که بخش زیادی از پژوهش‌های دانشگاه‌ها، پژوهش‌های بنیادی علمی هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار