تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۶۱۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور وزیر علوم انجام شد؛
افتتاح ساختمان جدید دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی دانشگاه رامین خوزستان
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ساختمان جدید دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افتتاح شد. 

منصور غلامی امروز، هشتم اسفندماه در روز دوم سفر خود به خوزستان دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان را افتتاح کرد.

اعتبار هزینه شده برای ساخت ساختمان جدید دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، 6.2 میلیارد تومان و مساحت آن 5811 مترمربع است.

بعد از استقلال دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 1384، فعالیت دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی در قالب سه گروه آموزشی علوم دامی، علوم طیور و صنایع غذایی آغاز شد.

این دانشکده در حال حاضر در رشته‌های علوم دامی و علوم و مهندسی صنایع غذایی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. 

از جمله توانمندی‌های دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی می‌توان به برخورداری این دانشکده از آزمایشگاه‌های مجهز تخصصی اشاره کرد که ضمن خدمت رسانی به مراکز تحقیقاتی استان خوزستان و سایر استان‌های کشور، پاسخگوی فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی است.

همچنین موزه جانورشناسی دانشکده تعداد زیادی از گونه های جانوری بومی استان خوزستان را در خود جمع کرده است. این دانشکده از یک ایستگاه تحقیقاتی دامپروری وسیع با قابلیت انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه دام‌های مختلف (شتر، گاو، گاومیش، بز و گوسفند) و طیور (مرغان تخم‌گذار، گوشتی و بلدرچین) و نیز یک مرکز پرورش زنبور عسل بهره‌مند است.

 آماده‌سازی دانشکده جدید علوم دامی و صنایع غذایی در سال‌های 1395 و 1396 سرعت گرفت و با تکمیل سکوبندی آزمایشگاه‌ها، تجهیز کلاس‌ها و نصب وسایل کمک آموزشی، طراحی و خرید مبلمان اداری اتاق‌های اساتید و دفاتر اداری، نصب و راه اندازی سیستم سرمایشی، گازکشی و رفع مشکلات تاسیساتی و عمرانی، از پاییز 1396 به بهره‌برداری رسید.

این دانشکده در حال حاضر از آزمایشگاه‌های تغذیه دام، تکمیلی طیور، بیوتکنولوژی دام، فیزیولوژی دام، کشت سلول و فناوری‌های تولید مثل دام، کشت پیوسته، شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی، تکنولوژی مواد غذایی، تحصیلات تکمیلی صنایع غذایی، موزه جانورشناسی (در سایت قدیم دانشکده) و ایستگاه تحقیقاتی دامپروری وسیع برخوردار است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار