تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۶۱۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران گروه ملی خواستار رفع مشکلاتشان شدند
جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران با حضور دسته جمعی در نماز جمعه اهواز خواستار حل مشکلات شرکت و نیز پرداخت مطالباتشان شدند.

به گزارش ایرنا این افراد گفتند : مطالبات کارگران ماههاست که پرداخت نشده و در آستانه عید نوروز آنان پولی برای خرید شب عید ندارند. 

سرهنگ صفری فرمانده انتظامی اهواز و جمعی از فرماندهان انتظامی استان با حضور در جمع آنان قول دادند تا درخواستهای آنان را پیگیری کنند. 

کارگران گروه ملی که از ماه ها پیش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و پرداخت منظم حق بیمه و همچنین بیمه تکمیلی شده بودند، روز گذشته نیز با مراجعه به استانداری خوزستان خواستار پیگیری استاندار برای رفع مشکلات شرکت شدند. 

یکی از کارگران گروه ملی روز جمعه گفت : تا کنون به مسئولان زیادی برای رفع مشکلاتمان مراجعه کرده و تنها وعده حل شنیده ایم.

گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور است که در سال 89 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید در کشور شد. 

این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد ولی پس از کشف فساد مالی و اختلاس 3 هزار میلیاردی در این مجموعه و ارتباط آن با دو بانک بزرگ کشور، در سال 90 مدیریت آن به طور موقت در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت. 

بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند. 

در اسفندماه سال گذشته مالکیت این شرکت به بانک ملی واگذار شد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار