تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۶۱۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیح رییس کل دادگستری خوزستان درباره تجمعات کارگران گروه ملی
رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به بازداشت چند نفر از کارگران گروه ملی فولاد ایران که در تجمعات روزهای اخیر حضور داشتند، گفت: اعمال این افراد موافق قانون نیست و هیچ مجوزی برای تجمعات ندارند.
  
فرهاد افشارنیا اظهار کرد: مدتی است که کارگران گروه ملی فولاد ایران به بهانه اینکه مطالباتی از این شرکت دارند، تجمعاتی را در نقاط مختلف از جمله در مقابل استانداری خوزستان و در نماز جمعه انجام دادند که این کار به یک یا دو بار نیز محدود نشد. 
  
وی افزود: اگر قصد کارگران از این تجمعات واقعا مطالبه حقوق معوقه و طلب است، تا آنجایی که اطلاع داریم حقوق کارگران نه خیلی مرتب و منظم اما تا همین چند ماه گذشته پرداخت شده است. 
  
رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: پرسنل شرکت به خوبی می‌دانند که این شرکت به نوعی یک شرکت ورشکسته است و دستگاه‌های مختلف دولتی، بانک‌ها و بخش خصوصی از این شرکت طلب دارند. 
  
افشارنیا عنوان کرد: حالا که یک نفر از بخش خصوصی این ریسک را پذیرفته که مسئولیت این شرکت را برعهده بگیرد، کارگران و پرسنل گروه ملی فولاد ایران باید تا آنجا که ممکن است همکاری لازم را با سرمایه‌گذار این کارخانه داشته باشند. 
  
وی گفت: کارگران اگر می‌خواستند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند و بگویند که در این شرکت مشکلاتی وجود دارد، اکنون این اتفاق افتاده است و ادامه روند اعتراضات و تجمعات کارگران گروه ملی فولاد ایران به صلاح نیست و ممکن است این تجمعات مورد سوء استفاده قرار بگیرد. 
  
رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: ممکن است در میان معترضان افرادی وجود داشته باشند که خدایی نکرده نیت خیری برای رفت‌وآمد در این تجمعات نداشته باشند و اهداف کارگران اصلی را که فقط بحث آن‌ها مطالبات است تحت الشعاع خود قرار دهند. 
  
افشارنیا ادامه داد: از کارگران گروه ملی فولاد ایران درخواست می‌کنم که تجمعات خود را پایان دهند و به سر کار خود بروند. شرکت زمانی می‌تواند حقوق کارکنان و کارگران را به آن‌ها پرداخت کند که به تولید بپردازد. 
  
وی با بیان این‌که با تجمعات و دادن شعار، مشکلات گروه ملی فولاد ایران حل نخواهد شد، گفت: این تجمعات کارگران مشکلات را بیشتر می‌کند. 
  
رییس کل دادگستری خوزستان با بیان این‌که صبر ما اندازه‌ای دارد و اجازه نمی‌دهیم که مسایل اجتماعی و کارگری کشور بهانه‌ای برای شبکه‌های معاند خارجی باشد، عنوان کرد: تا به حال ملاحظه معترضین را کردیم تا برخورد خاصی با تجمع کنندگان صورت نگیرد اما اگر این تجمعات قرار باشد که ادامه پیدا کند، ناچار هستیم تا با سایر افراد نیز برخورد کنیم، زیرا اعمال این افراد موافق قانون نیست و هیچ مجوزی برای تجمعات ندارند. 
  
افشارنیا با اشاره به این‌که چند نفر از کارگران گروه ملی فولاد ایران بازداشت شده‌اند، خاطرنشان کرد: کارگران گروه ملی فولاد ایران به دستور دادستانی و توسط نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: گروه ملی فولاد
:
:
:
آخرین اخبار