تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۸۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان:
برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان از روزهای پنج شنبه و جمعه استفاده شود
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با اشاره با تعداد 16 روز تعطیلی ناشی از گرد و غبار عنوان کرد:برای جبران عقب افتادگی دانش آموزان از روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه استفاده شود.

جمشید کمایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزارشد، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 380هنرستان در سطح خوزستان وجود دارد که از این تعداد 111 دخترانه و مابقی پسرانه هستند، اظهار کرد: اکنون 38 هزار و 205 هنرجو در پایه های 10 و 11 متوسطه در حال آموزش هستند که 27 هزار و 476 نفر آنها پسر  هستند.

وی با بیان اینکه33/96درصد دانش آموزان پایه 10 و 11 در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این تعداد باید به 50 درصد افزایش پیدا کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پذیرش هنرجو در حوزه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی  گفت: سهم استان خوزستان در حوزه صنعت 59/4 درصد و کمترین سهم مربوط به حوزه کشاورزی با7/5 درصد است.

کمایی عنوان کرد: خوزستان 30 رشته در حوزه فنی و حرفه ای و 40 رشته در حوزه کاردانش دارد.

وی با تاکید بر نیاز استان به یک هزار و 75 کلاس و فضای کارگاهی جدید  بیان کرد: کمبود تجهیزات برای ایجاد کارگاه های جدید، وسایل سرمایشی، آب سردکن و سوخت از دیگر مشکلات هنرستان های سطح استان است.

کمایی با اشاره به وجود 380 هنرستان با یک هزار و 45 رشته محل در خوزستان گفت: تخصیص 90میلیون ریال به منظور بروزرسانی تجهیزات، تأمین 500 نفر نیروی انسانی،  احداث 3هنرستان جدید در ایذه، کارون (شیرین شهر) و دزفول، تخصیص اعتبار برای آموزش3 هزار نفر نیروی انسانی از جمله درخواست آموزش و پرورش استان برشمرد.

وی با تاکید بر ارتقاء7درصدی پوشش تحصیلی استان عنوان کرد: در زمینه رشد میانگین نمرات امتحانات نهایی خرداد ماه مقام سوم کشور را کسب کردیم، ضمن اینکه در کنکور 96 درصد قبولی رتبه 19 را حفظ کردیم و در بخش کیفی رشد 3 برابری رتبه های زیر هزار را در استان خوزستان را به دست آوریم.

کمایی افزود: رتبه های زیر یک هزار کنکور سراسری خوزستان از 50 نفر در سال گذشته به 148 نفر در سال 97 افزایش پیدا کرده است.

وی با انتقاد از عدم تامین اعتبارات کنکور بیان کرد: از اعتبارات مصوب برای کنکور در سال گذشته از7میلیارد تومان تنها 500 میلیون تومان توسط  شرکت نفت و بخشی دیگر به همین میزان توسط سازمان آب و برق جهت تحت پوشش قراردادن دانش آموزارن ناحیه یک اهواز متقبل پرداخت شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با اشاره با تعداد 16 روز تعطیلی ناشی از گرد و غبار عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود چنانچه برای حوزه ریزگردها اعتباری پیش بینی شده است بخشی از آن به آموزش و پرورش اختصاص داده شود ضمن اینکه از روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه با توجه به شرایط مناطق برای جبران عقب افتادگی دانش آموزان استفاده شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
1
من نمیدونم چرا اینا میخوان این قدر دانش اموز ان و اولیا را اذیت کنن
آقا شما خیلی زرنگید برید این مساله رو با تدریس در صدا و سیمای خوزستان حل کنید
نه اینکه بچه ها رو تو تعطیلات هم بکشونید سر کلاس ها
بعدشم مگه چند جلسه کم بوده
شما که میدونید این وضع اهواز و خوزستان ادامه داره
چرا نمیرید فریاد بکشید بر سر محیط زیست و شهردای و استانداری که ریزگردها رو مهار کنن
یا برید درخواست کنید که تابلوهای الایندگی رو در سطح شهر بگذارن جلوی چشم مردم
فقط بلدید بگید روزهای آخر هفته مردم بیان کلاسا
اصلا جبرانی روزهای آلوده تهران رو کسی اومده یا نه؟
اقا ول کنید
معلماتون خودشونم دلشون خونه
بهشون اضافه کار نمیدید که
اونها که شش ماه تعطیلن اینم یک هفته روش
مگه چی میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
1
این دگه کیه.هرروز ی خابی میبینه میاد نظریه جدید میده.
:
:
:
آخرین اخبار