تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۶۱۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شادگان مطرح کرد:
30 آلاچیق و 100 قایق آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در تالاب شادگان
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شادگان گفت: در حال حاضر در جزیره داخل تالاب شادگان تعداد 30 آلاچیق و 100 قایق آماده تالاب گردی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

عبدالله آلبوخنفری شب گذشته در رابطه برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شادگان در ایام نوروز اظهار کرد: با همکاری کانون پرورش فکری و اداره ارشاد شهرستان در نظر داریم نمایشگاه صنایع‌دستی، بازی‌های بومی و محلی، سوغات محلی، موزه جانوری و تالاب، بازارچه مسابقات تفریحی بومی و... را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: به‌منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مسافران نوروزی برنامه فرهنگی اداره میراث از 29 اسفند ما آغاز و تا 15 فروردین 97 پایان می‌پذیرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شادگان با ابراز تأسف از نبود امکانات اقامتی مانند هتل و مسافرخانه در شهرستان شادگان بیان کرد: شهرستان شادگان باوجود بهره بردان از ظرفیت‌های فرهنگی مناسب و استقبال میهمانان نوروزی اما هیچ بهره از اسکان اقامتی دولتی و حتی خصوصی نمی‌برد.

آلبوخنفر گفت: با توجه به فقدان امکانات اقامتی در نوروز امسال آموزش‌وپرورش شهرستان مسئولیت اسکان را به عهده گرفته است، همچنین در هلال‌احمر در دارخوین 25 کیلومتری شادگان چادر برپا می‌کند.

وی با اشاره به ناشناخته بودن بازار «ته لنجی» شادگان عنوان کرد: در این بازار محصولات مانند نان زرد، کلوچه خرمایی، خریط، انواع خرماها که خاص شهرستان شادگان است، پنیرک درخت نخل و...به فروش می‌رسد که تولیدات مردم شادگان است.

آلبوخنفر با اشاره به دریاچه موجود در روستای «صلیحاویه» گفت: در فاصله این روستا نرسیده به دارخوین و پشت نخلستان این دریاچه منظره بسیار زیبا و فضای تفریحی قشنگی را ایجاد کرده است که می‌تواند یکی از ظرفیت‌های جذب مسافر به شمار آید.

وی بابیان اینکه ایستگاه تنها ایستگاه و نزدیک‌ترین ایستگاه به تالاب شادگان است، بیان کرد: در حال حاضر در جزیره داخل تالاب شادگان تعداد 30 آلاچیق و 100 قایق آماده تالاب گردی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی است

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شادگان بیان کرد: در طول ایام نوروز در نظر داریم رستوران سنتی موقتی به‌منظور ارائه غذاهای کبابی ازجمله ماهی تالابی در کنار اسکله تالاب راه‌اندازی کنیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: تالاب شادگان
:
:
:
آخرین اخبار