تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۱۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن برنج استان:
ممنوعیت کشت برنج در خوزستان 40 هزار نفر را بیکار می‌کند
رئیس انجمن برنج خوزستان با بیان این‌که با محدودیت کشت برنج موافق هستیم اما با ممنوعیت خیر ، گفت: اگر ممنوعیت کشت برنج در استان اتفاق بیافتد، حدود 40 هزار نفر از کشاورزان و خانواده‌های آن‌ها از کار بیکار خواهند شد.
 
محمد سواری اظهار کرد: چندین و چند سال است که بحث این‌که کشت برنج در استان ممنوع شود، مطرح است اما به دلایل مختلف تاکنون این اتفاق نیافتاده است و همچنان نیز به دنبال آن هستیم تا شاهد ممنوعیت کشت برنج نباشیم.
 
وی افزود: شور بودن زمین‌های خوزستان و نیاز این اراضی به آبشویی و مبارزه با علف‌های هرز اهمیت کشت برنج را در استان خوزستان دوچندان می‌کند. همچنین اشتغال افراد در کارخانه‌های شالیکوبی که در سطح استان خوزستان به وجود آمده‌اند، مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: هر 5 هکتار از مزارع برنج توسط یک نفر کشت می‌شود و هر ساله سطح زیر کشت برنج در استان خوزستان حدود 70 تا 80 هزار هکتار است. اگر ممنوعیت کشت برنج در استان خوزستان اتفاق بیافتد، حدود 40 هزار نفر از کشاورزان و خانواده‌های آن‌ها از کار بیکار خواهند شد.
 
سواری با بیان این‌که در حال حاضر حدود 200 کارخانه شالیکوبی مدرن در استان وجود دارد، عنوان کرد: در هر کدام از این کارخانه‌های شالیکوبی حدود 20 نفر مشغول به کار هستند و در صورت بحث ممنوعیت کشت برنج شاهد بیکار شدن این افراد خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: در اقتصاد استان در زمان برداشت برنج شاهد جهش‌هایی هستیم که زمینه را برای اشتغال سایر افراد به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند.
 
رئیس انجمن برنج خوزستان با بیان این‌که با محدودیت کشت برنج موافق هستیم اما با ممنوعیت خیر، گفت: این‌که باید در شیوه آبیاری و شیوه کار تجدیدنظر کنیم تا شاهد جلوگیری از هدر رفت آب باشیم، همه برنج کاران اتفاق نظر دارند و هیچ مساله‌ای در این زمینه وجود ندارد. این اتفاق از سال‌های گذشته آغاز شده و بسیاری از کشاورزان از روش خشکه کاری استقبال می‌کنند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
دست شما درد نکند مسولین محترم استان. آب را میبرند و میگویند خوزستان مشکل آب ندارد. گردوغبار نفس مردم را گرفته ودر هر خانه یک تسویه آب خانگی نصب شده و یا مردم آب شرب خود را بشکه ای تامین میکنند.از نفت و گاز فقط دودش به چشمان ما میرود.مردم خود جوش مشکلات خود را میخواهند درمان کنند.سنتی به کشت برنج اقدام میکنند.دولت به جای برداشتن موانع خود مانع اصلی شده است. و در ایجاد مشکلات متهم ردیف اول.لااقل به حال خود رهایمان کنید.تا به درد خود بسوزیم.
:
:
:
آخرین اخبار