تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۶۱۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سلیمی در تشریح کمیسیون شوراهای مجلس:
تصویب کلیات افزایش نمایندگان مجلس/ ۴۰ نماینده به قوه مقننه اضافه می شوند
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از تصویب کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان، خبر داد.

اصغر سلیمی در توضیح جلسه امروز (یکشنبه 13 اسفند) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی و تعداد نمایندگان آنها بر اساس اصل 64 قانون اساسی دولت می‌تواند هر 10 سال با توجه به عوال انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظیر آنها حداکثر 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به گذشت 20 سال از آخرین تغییرات صورت گرفته یعنی از سال 1378 تا 1398 در حوزه انتخابیه و تعداد نمایندگان تغییراتی صورت نگرفته لذا با توجه به درخواست نمایندگان مجلس و استانداری‌های سراسر کشور و مطالعات انجام گرفته، طرحی تهیه شده است.

وی افزود: تغییرات از لحاظ مسائل امنیتی، سیاسی، فرهنگی، جغرافیایی و جمعیتی با هدف برقراری عدالت در حوزه جغرافیایی نمایندگان مجلس و دسترسی آسانتر مردم به نمایندگان اعمال می‌شود، کلیات افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون به تصویب رسیده است لذا تعداد 40 نماینده را می‌توان به تعداد نمایندگان مجلس افزود.

سلیمی ادامه داد: لایحه‌ای در این زمینه در صحن مجلس رأی نیاورد، طرحی هم در مجلس نهم ارایه شد که متاسفانه به دلیل پس گرفتن امضای نمایندگان تعیین تکلیف نشد. در مجلس دهم نیز 3 طرح در این زمینه ارایه شد که به مدت 5 ماه در کارگروه ویژه مورد بازبینی قرار گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزارت کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس به همراه نمایندگان کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس طرح را بازبینی و آماده برای ارایه به صحن علنی کردند، از روز یکشنبه هفته آینده نیز به صورت استانی طرح بررسی و اشکالات آن مرتفع خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی رئیس ، گفت: رئیس مجمع نمایندگان هر استان به تناسب در جلسات حضور و پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
حداقل باید 3نماینده به هخوزستان اضاف بشه
:
:
:
آخرین اخبار