تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۶۱۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:
3 درصد از خوزستانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی هستند
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: حدود 142 هزار نفر معادل درصد از خوزستانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

منصور کوهی رستمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: 3 درصد از خوزستانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی افزود: براساس چشم انداز 1404 باید 35 درصد مردم به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند اما امروز تنها حدود 142 هزار نفر از خوزستانی‌ها عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه 217 کتابخانه عمومی در خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: از بین کتابخانه‌های موجود، 167 کتابخانه نهادی و 50 کتابخانه مشارکتی با سایر دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 25 هزار خوزستانی 15/1 کتابخانه داریم، گفت: به ازای هر 100 خوزستانی 1 متر و 90 سانتی متر فضای کتابخانه و 52 جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد.

کوهی رستمی با بیان اینکه 7500 نفر در کتابخانه‌های کشور و 490 نفر در خوزستان شاغل هستند، افزود: حدود 70 درصد همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی خوزستان دارای مدرک لیسانس به بالا هستند.

وی بیان کرد: 12 کتابخانه عمومی در مناطق محروم خوزستان در دست احداث است که برنامه داریم از فروردین ماه سال 97 هر ماه یک کتابخانه را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی کتابخانه‌گردی در سالروز تأسسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: در روز پنجشنبه 17 اسفند ماه، از ساعت 8 صبح تا 18:30 دقیقه کتابخانه‌ها میزبان شهروندان و مسئولان مختلف خواهند بود و عضویت رایگان در کتابخانه‌های مشمول طرح کتابخانه‌گردی نیز در نظر گرفته شده است.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
فاجعه است ، 3 درصد
:
:
:
آخرین اخبار