تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۶۲۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط شرکت کشت‌وصنعت نیشکر فارابی صورت گرفت؛
افتتاح مدرسه ۳ کلاسه خضیریات کارون برای حذف مدارس کانکسی
مدرسه ۳ کلاسه روستای خضیریات کارون امروز با حضور مسئولان استانی و شهری در راستای حذف مدارس کانکسی در شهرستان کارون افتتاح شد
مدرسه 3 کلاسه روستای روستای خضیریات کارون با ظرفیت پذیرش 80 دانش آموز، به همت شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی  در راستای حذف مدارس کانکسی احداث و امروز با حضور مسئولانی استانی و شهری افتتاح شد.

افتتاح مدرسه ۳ کلاسه خضیریات کارون برای حذف مدارس کانکسی

در آئین افتتاح این مدرسه محمود قدرتی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با حضور در این مراسم اظهارداشت: احداث مدرسه در روستاهای محروم و خارج کردن دانش آموزان از فضای کانکسی سبب تربیب افرادی می شود که در آینده ایران را مدیریت خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت ها و ارائه خدمات اجتماعی به مردم توسط شرکت کشت و صنعت فارابی افزود: کشت و صنعت فارابی در کنار انجام وظایف خود که تولید شکر است، مسئولیت های اجتماعی نیز نسبت به مردم مناطق اطراف خود داشته و همواره تلاش کرده که در این زمینه نیز تأثیرگذار باشد.

قدرتی ادامه داد: مدرسه 3 کلاسه حکیم فارابی در روستای خضیریات شهرستان کارون یکی از اقدامات مؤثر اجتماعی این کشت و صنعت در راستای برچیدن مدارس کانکسی است که در مساحت 880 متر مربع، زیربنای 185 متر و با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان احداث و تجهیز شد.

افتتاح مدرسه ۳ کلاسه خضیریات کارون برای حذف مدارس کانکسی

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با بیان اینکه پروژه احداث این مدرسه در مدت 6 ماه به پایان رسیده است گفت: زمین مدرسه 3 کلاسه حکیم فارابی در روستای خضیریات شهرستان کارون از سوی یکی از خیرین روستا به نام حاج حمید باوی فر وقف شد و اکنون ظرفیت پذیرش 80 دانش آموز را دارد.

وی به اجرای 2 پروژه دیگر در حوزه ساخت و ساز مدرسه اشاره کرد و اظهارداشت: یک پروژه احدا مدرسه 6 کلاسه سلیحاویه از توابع دارخوین بوده و دیگری مشارکت مالی با شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی برای احداث دبیرستان 12 کلاسه شهر شادگان است.

شهرستان کارون قهرمان جمع آوری مدارس کانکسی است

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون با حضور در این مراسم اظهارداشت: شهرستان کارون به همت شرکت های بزرگ اقتصادی توانسته قهرمان جمع آوری مدارس کانکسی در خوزستان شود.

افتتاح مدرسه ۳ کلاسه خضیریات کارون برای حذف مدارس کانکسی

خنفری با اشاره به اینکه در برخی روستاها و مناطق دانش آموزان با وضع اسف بار و نگران کننده ای در حال تحصیل هستند گفت: اگر شرکت های بزرگ اقتصادی نسبت به ایجاد و اجرای مسئولیت های اجتماعی خود با جدیت عمل کنند شاهد از بین رفتن غبار محرومیت از چهره شهرهای خوزستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان کارون افزود: تاکنون شرکت های کشت و صنعت نیشکر، شرکت ملی نفت، شرکت فولاد خوزستان، شرکت ملی حفاری، سپاه پاسداران و خیرین کمک های بسیاری در برچیده شدن مدارس کانکسی کرده و درحال انجام مسئولیت های اجتماعی خود هستند.

وی با بیان اینکه دختران برخی از روستاها در ادامه تحصیل خود مشکل داشته و مجبور به ترک تحصیل می‌شوند خاطرنشان کرد: در برخی روستاها دختران اجازه ندارند بیش از دوره ابتدایی درس بخوانند، آن هم به سبب عدم وجود مدرسه مناسب و عدم تفکیک میان دختر و پسر است.

خنفری به برچیده شدن مدارس کانکسی در شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: جا دارد تقدیر کنیم از شرکت‌هایی که به مردم مناطق اطراف خود خدمات اجتماعی ارائه داده و استخدام‌های غیر بومی را لغو می‌کنند.

فرماندار شهرستان کارون با بیان اینکه حضور بومیان در شرکت های موجود در منطقه سبب ایجاد مسئولیت های اجتماعی برای آنها می شود گفت: مردم حق دارند که از ثمرات وجود بنگاه های بزرگ اقتصادی استفاده کنند.

مردم روستاهای محروم باید طعم عدالت را بچشند

موسی شیخی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با حضور در این مراسم به ارکان آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهارداشت: دانش آموز، معلم، اولیاء و فضای فیزیکی 4 رکن اساسی در آموزش و پرورش هستند که نبود هرکدام می تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش خوزستان در راستای عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی، ساخت و تعمیرات مدارس است افزود: مشارکت مردم، دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی بخش عظیمی از کسری ما در زمینه عدالت آموزشی را جبران کرده است.

شیخی ادامه داد: مردم روستاها و مناطق محروم خوزستان باید طعم عدالت را بچشند و از استفاده مدارس کانکسی خودداری کنند؛ ما همچنان نیازمند خیرین برای توسعه و تجهیز مدارس خوزستان هستیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: مسجد سازی خوب است اما مدرسه سازی در اولویت نیازهای اجتماعی قرار دارد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار