تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۶۲۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
برای مهار سریع ریزگردها نیاز است روشی غیر از درختکاری اتخاذ شود
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته درختکاری گفت: با توجه به گرما و شرجی‌های خوزستان درختکاری در نقاط شهری و روستایی تاثیر زیادی دارد اما برای مهار سریع ریزگردها در کانون‌های گرد و غبار باید روش دیگری اتخاذ شود.   
  
جواد کاظم نسب الباجی با اشاره به هفته درختکاری اظهار کرد: درختکاری در عرف و شرع اسلام به عنوان یکی از پدیده‌های خوب در پاک کردن هوا و زیبایی بخشیدن به طبیعت است و خداوند نیز به این عمل تاکید کرده است. 
  
وی افزود: در استان خوزستان به دلیل گرم بودن هوا و پدیده ریزگردها نیاز به درختکاری بیش از حد داریم که این امر می‌طلبد دست به دست دهیم. 
  
نماینده اهواز با بیان این‌که در مناطق کانون ریزگرد نیاز به یک کار پرسرعت است، تصریح کرد: برای مهار هرچه سریع تر کانون‌های ریزگرد باید اراضی را به دست مردم منطقه دهیم تا هم هزینه‌های دولت کاهش یابد و هم مردم با جدیت بیشتری نسبت به کشاورزی اقدام کنند. 
  
الباجی با تاکید بر لزوم مرطوب سازی اراضی جهت مهار ریزگردهای خوزستان، ادامه داد: یکی از عواملی که موجب مهار کانون‌های ریزگرد می‌شود مرطوب کردن اراضی است. در حال حاضر ما نیاز به آب داریم تا بتوانیم اراضی را مرطوب کنیم و آب را نیز به کشاورزان منطقه بدهیم تا نسبت به کاشت نهال اقدام کنند. دیگر با ورود کشاورزان منطقه نیاز به اعتبارات، به نصف کاهش می‌یابد. 
  
وی گفت: با توجه به گرما و شرجی‌های خوزستان نهال کاری در نقاط شهری و روستایی تاثیر زیادی دارد اما نهال کاری در کانون‌های ریزگرد به دلیل طولانی بودن فاصله زمانی و جوابگویی نهال کاری پس از دو یا سه سال تاثیر زیادی ندارد و نیاز به اتخاذ روش‌های دیگری است. 
  
نماینده اهواز گفت: یکی از اموری که دین مبین اسلام توصیه کرده، درختکاری است و مردم نیز نیاز به تغییرات اساسی دارند تا شهر از این حالت خارج شود. 
  
الباجی با بیان این‌که در حال حاضر از ابتدا تا انتهای حاشیه رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز، شیبان و ویس می‌توانیم درختان مثمری بکاریم، عنوان کرد: تاکنون به درختکاری در حاشیه رودخانه کارون سرعت داده نشده است بنابراین از مسئولان شهرداری انتظار داریم که درختکاری را در اولویت قرار دهند زیرا مردم نیاز به یک آرامش روحی و فکری دارند. 
  
وی تصریح کرد: باید از فضای رودخانه کارون استفاده بهتری شود و قطعا این امر موجب تغییر اقتصادی و اجتماعی می‌شود. 
  
نماینده اهواز با اشاره به انتقاد و اختلاف نظر بین مسئولان خوزستانی در خصوص کشت گونه‌های مختلف گفت: کاشت نخل در شهر و روستا نیاز به آب زیاد ندارد و ویژگی صبوری دارد. همچنین علاوه بر آن می‌توانیم از همه قسمت‌های نخل استفاده کنیم و به صرفه است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
قسمتی نخل کاشته شود ......قسمتی ریگهای درشت چیده شود....قسمتی طرفش آب هدایت شود .....مشکلی نیست که حل نشود ولی باید تعهد به همراه تخصص باشد ومهمتر از همه برای رضای خدا کار کرد......
:
:
:
آخرین اخبار