تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۰۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان:
تصمیم‌گیری درباره منع کشت برنج در استان‌ها بر عهده استانداری است
مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تصمیم‌گیری در خصوص منع کشت برنج را به عهده استانداران استانها گذاشته‌اند تا در مورد منابع برنامه‌ریزی کنند.

کیخسرو چنگلوایی ظهر امروز دررابطه با تصمیم وزارت نیرو مبنی بر ممنوعیت کشت برنج در استان‌ها، اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص این قضیه را به عهده استانداران استان‌ها گذاشته‌اند تا در مورد منابع برنامه‌ریزی کنند.

وی بابیان اینکه اخیراً 2بارندگی خوبی در استان رخ داد، افزود: به نظر من هنوز زود است که در این مورد تصمیمی گرفته شود و باید منتظر پایان سال آبی و اواخر فروردین بمانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تأکید بر اینکه برای عدم کشت برنج در خوزستان تاکنون هیچ‌گونه تصمیم استانی گرفته نشده است، گفت: امیدوار هستیم با توجه به اینکه خوزستان در فروردین‌ماه هم سابقه بارش باران دارد شاهد بارش در درون استان و بالادست باشیم.

چنگلوایی عنوان کرد: چنانچه  در پایان سال و اوایل سال جدید باران داشته باشیم به‌طور حتم تصمیم‌گیری در مورد کاشت برنج و محصولات تابستانه تغییر می‌کند.

وی بیان کرد: به نظر من تا زمانی که وضعیت بارش مشخص نشده و سال آبی به پایان نرسیده است نباید در این مورد اظهارنظر کرد.

چنگلوایی بابیان اینکه شهروندان خوزستانی مسائل و مشکلات مختلفی را تحمل کردند، گفت: هنوز برداشت پائیز تمام نشده و نباید به مردم و کشاورزان برای کشت تابستانه استرس وارد کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان عنوان کرد: در سال گذشته تعداد47هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر کشت برنج رفت و حدود 30تا35هزار کشاورز برنج‌کار در سطح استان وجود دارد.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محسنی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
1
خیلی جالبه استان اصفهان بدون آبه وزاینده رودش هم خشکه ولی برای کشاورزای برنجکارش محدودیت ایجاد نکرده ونصف برنج کشور رو داره تامین میکنه،از سرچشمه کارون آب میگیرن برای شرب اونوقت آب خودشون رو باهاش برنج میکارن میفروشن به ما
اسماعیل
|
ROMANIA
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
باسلام واحترام خدمت کشاورزان عزیز خوزستان بایدعرض کنم چنانچه مسئولین انتقال آب به زاینده رود را بهانه کمبود آب قرار دهند فقط سرپوش بر ناتوانی خود گذاشته اند چون زاینده رود کاملا خشک شده و حتی توان تامین آب شرب را ندارد در کل امیدوارم بجای فرافکنی فکری برای این مشکل بزرگ که فقط به کشاورزان دو استان ضرر میزند بشه چون تمام این آب بی سر وصدا وارد استانهای یزد وکرمان میشه
اسماعیل
|
ROMANIA
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
مطمئنا اگر بجای روشهای مرسوم اشتباه وغیر اصولی آبیاری وکشت از روشهای نوین واصولی استفاده شود میزان هدررفت آب به یک پنجم مصرف کنونی خواهد رسید ام در صورت ممنوعیت کاشت علاوه بر ضرر گسترده به کشاورزان به اقتصاد استان هم آسیب جدی وارد میشه گذشته ازینکه نباید از اقدامات کشاورزان متضرر وعصبانی غافل بود.
:
:
:
آخرین اخبار