تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۶۲۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رییس انجمن داروسازان :
بازار فروش دارو در اختیار داروخانه های دولتی است
نایب رییس انجمن داروسازان کشور گفت: بالغ بر یازده هزار داروخانه خصوصی و حدود 400 داروخانه دولتی در کشور وجود دارد اما سهم داروخانه های دولتی از بازار فروش دارو بیشتر از داروخانه های خصوصی است.

سیدعلی فاطمی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد داروخانه های دولتی در سطح کشور گفت: طبق آمار موجود تعداد داروخانه های دولتی در یک دهه گذشته از 26 درصد به رشد 55 درصدی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هرسال سهم دولت از فروش دارو بیشتر می شود افزود: به همین ترتیب سهم بخش خصوصی درحال کاهش است. 

فاطمی این تفاوت سهم در بازار فروش دارو را ناعادلانه خواند و یادآور شد: تعادل در بازار فروش دارو علاوه بر تقویت بخش خصوصی، سبب اشتغال بیشتر دانشجویان داروسازی می شود.

نایب رییس انجمن داروسازان کشور در بخشی دیگری با اشاره به اینکه دولت باید جایگاه داروسازان را در بیمارستان ها تقویت کند گفت: نرخ اشتغال داروسازان در بیمارستان های کشورهای پیشرفته دنیا حدود سه برابر بیشتر از ایران است.

وی ادامه داد: به کارگیری فارغ التحصیلان رشته داروسازی در مراکز تولید داروی انسانی و دامی، مراکز رشد فناوری و شرکت های دانش بنیان از دیگر راه های ایجاد اشتغال برای این قشر است اما متاسفانه در کشور ما سرانه توزیع داروسازان در صنعت عادلانه نیست.

فاطمی با بیان اینکه 80درصد داروسازان در داروخانه ها فعالیت می کنند تصریح کرد: این آمار در جهان به طور میانگین حدود 54 درصد و در کشورهای پیشرفته 30درصد است.

وی افزود: سندی تحت عنوان 'توسعه اشتغال داروسازان' تهیه شده و انجمن داروسازان کشور پیگیر تصویب آن است. 

وی گفت: از سویی دیگر فرهنگستان علوم پزشکی سندی با نام' داروساز 1404' تنظیم کرده است و امیدواریم ساز و کارهای اجرایی آن را با کمک سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت فراهم کنیم.

نایب رییس انجمن داروسازان کشور به همراه مشاور وزیر بهداشت، قائم مقام معاونت آموزشی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت برای شرکت در بیست و یکمین همایش داروسازان کشور روز پنج شنبه به استان خوزستان سفر کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار