تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۶۲۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر ارشاد:تنوع اقوام یک فرصت برای ایران است
وزیر ارشاد:تنوع اقوام یک فرصت برای ایران استوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تنوع اقوام از موضوعاتی است که برای ایران یک فرصت محسوب می شود گفت: این توع قومی رنگین کمانی را برای کشور تشکیل داده است.

سید عباس صالحی ظهر جمعه در حاشیه بازدید از یادمان شهدای شلمچه در خرمشهر، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: فرصت همزیستی اقوام مختلف در خوزستان باید کمک کند تا ایران زیباتر دیده شود.

وی ادامه داد: در خوزستان اقوام مختلف عرب ، لر، بختیاری و ... در کنار هم زندگی می‌کنند که سابقه و سنت تاریخی هرکدام از این اقوام در این منطقه فرصت ملی برای ایران زمین است.

وی بیان کرد: کسانی که از بیرون وارد این منطقه می شوند تنها با محصولات کشاورزی متنوع برخورد نمی‌کنند بلکه با انسان هایی که فرهنگ ها و هویت هایی را دارا هستند رو به رو می شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این هویت ها به زیبایی تمام با نخ تسبیح ایران به هم وصل شده اند اظهار کرد:فرصت های بومی ما در هر یک از این حوزه ها فرصت های و ظرفیت های قابل توجه، و ذخیره ای هستند که به اندازه طلای سیاه ارزشمندند و می توانند فضا را برای محیط بیرونی ما جلب کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: وقتی تک تک اقوام فرصت ارتباطی در محیط پیرامونی ایجاد می کنند و با فرهنگ ها و هنرهای مختلف خودشان در دنیا حضور پیدا می کنند یا دیگران در ایران فضای آنها را می بینند احساس می کنند ایران زیبا است.

وی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شبکه های فضای مجازی بومی گفت: اگر ما به فضای بومی در هر حوزه ای متکی باشیم به پویایی آن صنعت کمک کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:امروز بخش مهمی از کسب و کار، مبادله اطلاعات، اشتغال، و اخبار در فضای مجازی است، اگر فضای صنعت حیطه مجازی، در زیرساخت ها چه نرم افزارها و سخت افزاری و چه تولید محتوا داخلی تر و بومی تر باشد کمک می‌کند تا اقتصاد فضای مجازی، تولید محتوا و امنیت، رونق و توسعه بهتری بیابد.

وی اظهار کرد: ما نیز حمایت لازم را در بخش های مختلف مرتبط به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی و در بخش مجوزها خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای سفری سه روزه وارد خوزستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار