تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۲۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
۶ هزار هکتار انواع سبزی غده‌ای و برگی اندیمشک به روسیه صادر شد
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار هکتار انواع سبزی غده‌ای و برگی این شهرستان به کشور روسیه صادر شد.

هدایت‌اله موسوی عنوان کرد: تامین امنیت غذایی و خودکفایی در تولید انواع محصولات کشاورزی یک گام مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی با اشاره به برداشت ۳۱ هزار و ۳۴۰ تن سیب زمینی در سال جاری افزود: یک هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت محصول سیب زمینی اختصاص داده شد، که از سطح ۲۰ هکتار سیب‌زمینی، ۲۴۰ تن محصول و از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار دیگر نیز  ۳۱ هزار تن محصول سیب زمینی معمولی برداشت شد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از افزایش صادرات سبزی و صیفی این شهرستان به بازار کشورهای همسایه گفت: ۱۰۷ هزار و ۱۸۵ تن انواع سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای در طول سال در اندیمشک برداشت می‌شود.

وی در ادمه به برداشت سالانه ۱۰ هزار تن گوجه، یک هزار و ۸۰۰ تن بادمجان، ۲۲۵ تن سیر، ۲۳ هزار تن هویج، یک هزار و دویست تن فلفل دلمه‌ای ۲ هزار و دویست تن شلغم در مزارع کشاورزی اندیمشک گفت: سه هزار و ۴۹۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی اندیمشک زیر کشت سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای هستند.

موسوی اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت اسفناج، تره، تربچه، جعفری اختصاص و در مجموع ۱۲۰ هزار و ۴۳۰ تن انواع سبزی برگی از مزارع اندیمشک برداشت و بخش از محصول سبزی شهرستان به کشور روسیه صادر شد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک از کشت شش هزار و ۱۶۶ هکتار انواع سبزی برگی و غده‌ای خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار سبزی برگی و سه هزار و  ۴۹۴ هکتار سبزی میوه‌ای و غده‌ای در اندیمشک کشت و محصول آن روانه بازار و بخشی نیز صادر شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار