تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۶۲۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس حوزه هنری خوزستان:
ضرورت راه اندازی استارتاپ کتاب و کتابخوانی در کشور
رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپایی که در فضای زندگی وارد و موفق هستند، می توانند به حوزه کتاب و کتابخوانی هم ورود و موفق باشند.

حجت السلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبایی در حاشیه بازدید از طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد: آن چیزی که همیشه و در همه شرایط در دسترس قرار دارد کتاب است و معتقدم هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را در جامعه بگیرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نمی تواند بر کتاب غلبه کند، افزود:  مطالعه کتاب خستگی مطالعه فضای مجازی را ندارد، مطالعه کتاب دلنشین است و در ذهن و روح مخاطب بیشتر و بهتر جای می گیرد.

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه کتاب صوتی کار خوبی است و طرفدار آن هستم، تصریح کرد: البته کتاب صوتی هم نمی تواند خلا کتاب های کاغذی و واقعی را پر کند.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به برنامه ها و نرم افزارهای رایانه ای کاربردی برای ارائه خدمات به مردم در حوزه های مختلف و رفع نیازهای آنها عنوان کرد: پیشنهاد می کنم اپلیکیشنی برای پیشنهاد کتاب های ممتاز و خوب به مخاطبان طراحی شود.

وی اضافه کرد: استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپایی که در فضای زندگی ما وارد شدند موفق هستند و می توانند در حوزه کتاب و کتابخوانی هم وارد شوند و موفق باشند.

رییس حوزه هنری خوزستان یادآور شد: کتاب دغدغه بزرگ همه جوامع در طول تاریخ بوده و بیشترین میراث ماندگاری که از پیشینیان برای ما به مانده کتاب است.

حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: هرجایی که تمدن ها تحلیل رفتند و اصالت تا و هویت ها به چالش کشیده شدند جاهایی است که این ثروت عظیم و نعمت بزرگ را ازدست دادند.

وی بیان کرد: به آتش کشیدن کتابخانه ها و به غارت بردن کتاب ها، سرمایه ها و هویت جوامع برای اینکه آنها را عقب نگه دارند بزرگترین آفت برای جوامع بشری در طول تاریخ بوده‌است.

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: اقتضای زندگی و جامعه امروز ما و گستردگی که در حوزه علوم مختلف ایجاد شده این است که در دوره های مختلف نخبگان و اقشار مختلف با کتاب ارتباط برقرار کنند.

به گفته حجت‌الاسلام طباطبایی روزگاری سرمایه اصلی ما نشست و برخاست های اجتماعی مثل شاهنامه خوانی و حافظ خوانی و داستان های قرآنی و روایات و حکایات سعدی و حافظ بود که متأسفانه در دنیای امروز بخش عمده ای از این ارتباطات هنری و ادبی را فضای مجازی به خود اختصاص داده و پر کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که با برنامه هایی مثل کتابخانه گردی و اهتمام به حوزه کتاب و کتابخوانی نسل امروز را که به نوعی درگیر فضای مجازی شده است به سمت کتاب برگردانیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار