تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۲۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر ارشاد:
منطقه آزاد اروند ظرفیت صدور فرهنگ و هنر کشور را در اختیار دارد
منطقه آزاد اروند ظرفیت صدور فرهنگ و هنر کشور را در اختیار داردوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: منطقه آزاد اروند، می تواند به عنوان یک پایگاه به منظور صدور فرهنگ و هنر ایران به کشورهای همسایه تبدیل شود.

سید عباس صالحی، ظهر امروز جمعه در نشست با اصحاب هنر و رسانه که در منطقه آزاد اروند برگزار شد، عنوان کرد: درآمدها و دستورالعمل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک آئین نامه به منظور شفاف سازی اطلاعات و اعتماد سازی بین هنرمندان، ثبت خواهد داشت. رویکرد این وزرات خانه باید در همه برنامه های فرهنگی از جمله جشنواره و نمایشگاه ها به درستی برای افراد جامعه شرح داده شود.

وی افزود: وزرات ارشاد باید از فعالیت های فرهنگی و رسانه ای انجام شده در منطقه آزاد اروند حمایت کند؛ در سال گذشته تعداد بیمه شدگان این حوزه از ۱۶ هزار نفر به ۳۲ هزار مورد رسیده است. به طور حتم تعداد بیمه شدگان در این خصوص تا پایان فروردین ماه سال آینده به رقم چشم گیری خواهد رسید.

صالحی تصریح کرد: نقشه راه بخش توسعه فرهنگ و هنر خوزستان باید تدوین شود. روز گذشته تفاهنامه ای برای طراحی نقشه راه سه ساله این استان تهیه و امضا شد؛ در خصوص منطقه آزاد اروند نیز پیگیری های لازم در جلساتی در تهران انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر ظرفیت های بین المللی منطقه آزاد اروند تاکید و اظهار کرد: دو شهرستان آبادان و خرمشهر می توانند پایگاه و دریچه ای برای صادرات و مبادلات بین المللی باشند؛ بدون شک توسعه فرهنگی، زیر بنای توسعه منطقه آزاد اروند است.

وی افزود: خوشبختانه در منطقه آزاد اروند بخش فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گرفته و اهمیت توسعه این بخش برای مدیران منطقه مشخص شده است. در سایر مناطق آزاد به این حوزه توجه چندانی نمی شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار