تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۶۲۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:
تغییر الگوی کشت در خوزستان ضروری است / شناسایی چهار منطقه رانشی در خوزستان
با توجه به وضعیت کم آبی خوزستان، تغییر الگوی کشت در این استان یک امر ضروری است / روستای میراحمد در دهدز، روستای گلگیر مسجد سلیمان، حسینیه در اندیمشک و شیهون دزفول شناسایی و در حال تامین اعتبار برای مقاوم سازی یا جابجایی ساکنان آنها هستیم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با توجه به وضعیت کم آبی خوزستان، تغییر الگوی کشت در این استان یک امر ضروری است.

کیامرث حاجی زاده روز شنبه در نشست خبری در سرسرای این اداره کل اظهار کرد:درست است کشاورزی شغل نخست مردم خوزستان بوده و باید معیشت آنها دیده شود ولی مدیریت مصرف و توزیع آب نیز باید لحاظ شود.

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت در نقاطی مانند جایزان امیدیه افزود: سال های پر آبی خوزستان تمام شده و باید برای نقاط مختلف استان به تغییر الگوی کشت روی آوریم.

وی ادامه داد: پارسال با وجود هشدار سازمان آب و برق، برخی مسئولان فشار آوردند و با تخصیص آب برای 12 هزار هکتار زمین کشاورزی در دشت آزادگان و هویزه موافقت شد که با ادامه فشارها تامین آب 18 هزار هکتار مصوب شد.

وی ادامه داد: پارسال بیش از 32 هزار هکتار شلتوک کاری در خوزستان انجام شد که باعث حساسیت مسئولان کشوری شد. 

حاجی زاده درخصوص کانال انتقال آب به کانون های گردو غبار نیز گفت:نباید انتظار داشت در کوتاه مدت 400 هزار زمین در مناطق بحرانی نهالکاری و یا تثبیت شوند بلکه پروسه ای حداقل پنج ساله نیاز است تا مشکل گرد و غبار در خوزستان کنترل شود.

وی اظهارکرد: باید پرسید مقصر خشکی تالاب های خوزستان به بهانه استخراج نفت چه کسی بوده و باید نوشت که با چه دردسری تالاب ها آبگیری شد‌ و نهادهای نظارتی که عملکرد خوبی در این زمینه نداشته اند، باید پاسخگو باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: همه کسانی که در به وجود آمدن این مساله مقصر هستند باید کارشان واکاوی شود و این وظیفه رسانه هاست.

وی با اشاره به شناسایی چهار منطقه رانشی در خوزستان اظهارکرد: روستای میراحمد در دهدز، روستای گلگیر مسجد سلیمان، حسینیه در اندیمشک و شیهون دزفول شناسایی و در حال تامین اعتبار برای مقاوم سازی یا جابجایی ساکنان آنها هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: تنها 300 میلیارد ریال از اعتبارات سیل سال 95 در آن سال ابلاغ شد که با پیگیری صورت گرفته این اعتبارات را به سال 96 تفویض شد.

وی همچنین گفت: نشست ستاد مدیریت بحران با حضور معاونان مدیرکل بحران کشور و مدیران کل بحران سراسر کشور روزهای 20 و 21 اسفند در اهواز برگزار می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار