تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۶۲۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
واگذاری اماکن فرهنگی و هنری باید با رضایت هنرمندان باشد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: واگذاری‌ اماکن فرهنگی و هنری باید با رضایت مندی اهالی فرهنگ و هنر همراه باشد و در مسیر فرهنگ و هنر مانع ایجاد نکند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: واگذاری‌ اماکن فرهنگی و هنری باید با رضایت مندی اهالی فرهنگ و هنر همراه باشد و در مسیر فرهنگ و هنر مانع ایجاد نکند.

سیدعباس صالحی روز شنبه در پاسخ به وضعیت واگذاری اماکن فرهنگی و هنری به بخش خصوصی اظهار کرد:بحث واگذاری اماکن فرهنگی دولتی، به عنوان یک دستورالعمل و بخشنامه دولتی مطرح است و وظیفه سازمان ها و مجموعه های دولتی، چابک سازی و کوچک سازی دولت است. 

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واگذاری اماکن فرهنگی و هنری خود را ملزم به اجرای مصوبه دولت می داند، اما باید در مسیر واگذاری، دو مساله رضایت هنرمندان و هموار سازی مسیر فرهنگ و هنر و کوچک سازی دولت را باهم پیش ببرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در سال 95 در ارتباط با واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری اتفاقاتی افتاد و مسیر خوبی در واگذاری طی کردیم اما نیاز داشت تا این واگذاری مورد بازبینی قرار گیرد تا گرفتار اختلال نشویم. 

وی افزود:با اتفاقاتی که در واگذاری چند مجتمع فرهنگی و هنری پدید آمد و نقدها و اشکالاتی که مطرح شد معاونت منابع توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف کردم این مساله را با اصلاح مقررات و دستور العمل ها پیگیری کند. 

صالحی ادامه داد: با نشست‌هایی که پیرامون این موضوع برگزار شد و تجربیات موفقی که در برخی استان‌ها کسب کردیم آماده می‌شویم تا دستورالعملی برای اجرای هر 2 مساله مزبور داشته باشیم چراکه این 2 مساله در کنار هم از اهمیت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با اجرای دستور العمل جدید از افزایش هزینه‌ها و پاره‌ای از رانت ها فاصله می‌گیریم و از طرف دیگر منافع حوزه فرهنگ و هنر نیز حفظ می شود.

وی یادآور شد: اشکالاتی که در برخی واگذاری‌های مکان های فرهنگی و هنری به وجود آمد فرصتی برای طرحی برخی دستورالعمل‌های جدید شد که از سال 97 به بعد به اجرای آن خواهیم پرداخت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار