تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یکی از نمایندگان آبادان در مجلس:
چهره شهری آبادان نیاز به دگرگونی اساسی دارد
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:در 2 سال اخیر پروژه های عمرانی متعددی در آبادان به سرانجام رسیده ولی چهره این شهر نیاز به دگرگونی اساسی دارد.

عامر کعبی روز شنبه در آیین آغاز پروژه زیر ساخت های معابر سایت 118 هکتاری مسکن مهر آبادان اظهار کرد:95 درصد بودجه 2 سال اخیر پروژه های عمرانی در آبادان از بودجه جاری دولت بود که پروژه های ملی کلانی از جمله فاز 2 پالایشگاه آغاز به کار کرد.

وی گفت: فاز 2 پالایشگاه آبادان با تسهیلات مالی خارجی بالغ بر سه و نیم میلیون دلار اجرایی شد و بیش از 170 میلیارد ریال به چرخه اقتصادی آبادان اضافه شد.

وی افزود: معافیت گمرکی 700 میلیون دلاری که سالیانه در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت سالیانه 10 هزار میلیارد ریال به بودجه منطقه آزاد اروند تزریق می کند که با این بودجه چرخه اقتصادی این منطقه گسترش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:شورای شهر و شهرداری آبادان توانسته اند در بخش خدمات عمرانی شهری با تفاهم نامه هایی که بین شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد چهره فرسوده شهر را بهبود بخشند هرچند برای بهبودی شرایط کنونی آبادان نیاز به کار بیشتر است.

شهردار آبادان نیز در این آیین گفت:پروژه ایجاد زیرساخت های سایت 118 هکتاری مسکن مهر با مشارکت شهرداری آبادان و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و با 50 میلیارد ریال انجام می شود.

حسین حمید پور افزود: در خیابان هایی که شهرداری آغاز به کار خواهد کرد اجازه حفاری و تخریب به مدت پنج سال به هیچ سازمانی داده نخواهد شد و انتظار داریم تمامی مسئولان شهر در کنار ما باشند تا خدمت لازم و با کیفیت استاندارد به مردم ارایه شود.

وی گفت:مشکلاتی که به شهرداری آبادان مربوط می شود به طور قطع برطرف خواهد شد و درسال 97 گام به گام مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد:مسکن مهر آبادان جایی است که می توان به نقطه مسکونی مناسب شهر تبدیل شود و این مهم با همکاری سایر مسئولان به سرانجام خواهد رسید.

طرح مسکن مهر آبادان در نزدیکی کوی فرهنگیان خارج از شهر احداث شد و متقاضیان نیز به امید خانه دار شدن، برای دریافت تسهیلات و تشکیل تعاونی ها اقدام کردند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار