تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۲۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
8 کتاب شاعران خوزستان با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه هشت کتاب از شاعران خوزستان را در اهواز رونمایی کرد
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه هشت کتاب از شاعران خوزستان را در اهواز رونمایی کرد.

هشت کتاب شاعران خوزستان با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از نشستی با اهالی فرهنگ و هنر خوزستان، هشت کتاب ادبی حاصل سروده 300 شاعر خوزستانی را رونمایی کرد.

دبیرانجمن شعر اهواز اظهار کرد: 'کتیبه خون'(عاشورا به روایت شاعران و خوشنویسان خوزستان)، 'رودخانه رویا'(کارون به روایت شاعران)، 'از خیابان نادری'(اهواز به روایت شاعران)، 'در سماع و در سجود' (گزیده شعر دفاع مقدس خوزستان)، 'نزدیک بیقراری باران' (گزیده نو سروده های آیینی خوزستان)، 'از کتیبه جنوب'(آنتولوژی شعر خوزستان) مجموعه هشت کتابی هستند که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شدند.

داوود رضا کاظمی ادامه داد: انجمن شعر اهواز از قدیمی‌ترین و پویاترین انجمن‌های ادبی کشور است که با حمایت مسئولان تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب در زمینه شعر و نقد ادبی از شاعران دوره‌های مختلف خوزستان به زیور طبع آراسته است. 

وی گفت:از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رونمایی تقاضا‌ شد که به ‌منظور استمرار این حرکت فرهنگی دستور خریداری از هر عنوان توسط وزارتخانه متبوع را به منظور حمایت از این جریان صادر کند که همان لحظه موافقت خود را اعلام کرد.

دبیر انجمن شعر اهواز افزود: این کتاب ها بازتاب دهنده ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی خوزستان از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و به ویژه سال های غرور آفرین دفاع مقدس و پس از آن تاکنون هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای بررسی وضعیت فرهنگی خوزستان، انعقاد تفاهم نامه با استانداری خوزستان و چند برنامه دیگر وارد خوزستان شد که حضور او در این استان سه روز به طول انجامید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار