تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمام دستگاه‌ها آمادگی لازم برای استقبال از راهیان نور داشته باشند
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) گفت: باید برای استقبال از زائرانی که از سراسر کشور به خوزستان می آیند تمام دستگاه های استان برایس استقبال از راهیان نور آمادگی لازم را داشته باشند.

باتوجه به اینکه 20 اسفند روز ملی راهیان نور نام گذاری شده سرهنگ حاجتی  در گفت و گوی ویژه تلویزیونی درباره اقدامات انجام شده برای استقبال از کاروان های راهیان نور اظهار داشت: ما وظیفه داریم که یاد شهیدان را زنده نگه داریم.

وی افزود: در زمینه سفر راهیان نور سیل جمعیت مردم کشور در ایام ماه اسفند به اوج می رسد و اگر راهیان نور را به 3 بخش تقسیم کنیم در نیمه اول مهرماه در خدمت دانش آموزان، بهمن ماه در خدمت دانشجویان و در نیمه دوم اسفند تا فروردین ماه در خدمت عموم مردم هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) بیان کرد: باید برای استقبال از زائرانی که از سراسر کشور به خوزستان می آیند تمام دستگاه ها آمادگی لازم را داشته و زیارتگاه ها نیز از آمادگی لازم برخوردار باشند تا حال و هوای معنوی را 8 سال دفاع مقدس به خوبی به نسل امروز منتقل شود.

وی گفت: اتفاقی مثبتی که در بحث راهیان نور افتاد تغییر کاربری پادگان های متروکه به مکان اسکان خواب بود که این امر به دستور سازمان بسیج مستضعفین صورت گرفت از این رو تمام پادگان های خوزستان اکنون به زائرسرا تبدیل شده و هیچ مشکل اسکان تا 110 هزار نفر شب خواب نداریم.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه پس از گذشت ایام سفر راهیان نور از این پادگان ها استفاده های آموزشی برای دانش آموزان می شود، عنوان کرد: اینکه کسی از نقطه‌ای از کشور برای دیدن مناطق جنگی به خوزستان می آید به دنبال وقایع جنگ و همه ایثارگری های دفاع مقدس هستند.

وی ادامه داد: بیستم اسفند ماه یادمان الی بیت المقدس در پادگان شهید حبیب الهی همراه با برپایی نمایشگاه عظیم فرهنگی در آن مکان افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به اینکه تمام اقدامات ما از نوع فرهنگی است، تصریح کرد: این اقدامات انجام می شود تا نسل امروز بدانند که درگذشته چه ایثارگری هایی انجام شده تا امروز کشورمان یکی از ابرقدرتان منطقه شود.

وی به برگزاری نمایشگاه هایی از دستاورد های "ما میتوانیم" در ورودی شهرها اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 4 میلیون در خوزستان در زمینه راهیان نور ثبت شده است.

سرهنگ حاجتی در پاسخ به افراد ناآگاهی که می گویند راهیان نور ثمره ای ندارد، یادآور شد: راهیان نور برای خوزستان آورده دارد و از دوستان میخواهیم برای رونق بخشی به گردشگری دفاع مقدس تلاش کنند و جاذبه های دیدنی و گردشگری استان را به زائران نشان دهند به طوری که از ظرفیت حضور کاروان های راهیان نور در استان بهترین استفاده را ببرند.

سرهنگ جودکی معاون هماهنگ کننده جنوب غرب ارتش نیز در این گفتوگو اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سپاه و در کنار دیگر رزمندگان در دوران 8 سال جنگ هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و عاشقانه و با ایثارگری تمام گوش به فرمان امام از حریم اسلام و قرآن و انقلاب نوپای جمهوری اسلامی پاسداری کردند.

وی افزود: برای تحقق این امر و اهداف عالیه نظام بیش از 49 هزار شهید و 280 هزار جانباز را تقدیم کردند بنابراین جا دارد برای انتقال این فرهنگ غنی از ایثار و شهادت به نسل جوان، پیشکسوتان با دلشان پای کار بیایند و مفاهیم را با یک زبان امروزی منتقل کنند.

معاون هماهنگ کننده جنوب غرب ارتش بیان کرد: ما در سه یادمان رمضان، دهلاویه و چذابه و نیز در منطقه میشداغ افتخار خادمی و میزبانی کاروان های راهیان نور را داریم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های گوناگون در کانون های فرهنگی گفت: ما در ارتش از ورودی اندیمشک در کنار مقبره و یادمان شهدا یک نمایشگاه عظیم فرهنگی و دفاع مقدسی راه اندازی کرده ایم.

سرهنگ جودکی عنوان کرد: در پایگاه چهارم شکاری برای جوانان علاقه مند به خلبانی توسط پیشکسوتان خلبانی در دوران مقدس برنامه هایی خواهیم داشت در همین راستا یکی از برنامه های ما از 27 اسفند ماه امسال افتتاح می شود و از یکم فروردین ماه 97 علاقه مندان برای تماشای این برنامه ها می توانند مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برنامه داریم که بتوانیم روزانه از 15 تا 25 هزار نفر استقبال کنیم، تصریح کرد: یکی از مشکلات مردم در منطقه فتح المبین و منطقه غرب شوش پل ناجیان بوده که با هدف تسهیل تردد زائران راهیان نور یک زنجیر پل پی ام دی شناور در آن مکان نصب کرده ایم.

معاون هماهنگ کننده جنوب غرب ارتش خاطرنشان کرد: ما در منطقه میشداغ و در قالب ستاد راهیان نور شهید صیاد که به صورت هماهنگ شده 15 هزار زائر را به خوزستان می آورد برنامه های نابی برگزار خواهیم کرد که از همه عزیزان برای دیدن برنامه ها دعوت می کنم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار