تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان مطرح کرد:
احتمال تعلیق از مسئولیت صاحبان اموال نامشروع
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه احتمال تعلیق از مسئولیت صاحبان اموال نامشروع وجود دارد، گفت: مجلس به دنبال راه‌های برخورد قانونی برای مبارزه با فساد است و به‌دنبال محقق کردن این روش برای برخورد با متخلفان است.

عباس پاپی زاده صبح امروز در رابطه با طرح اعاده اموال نامشروع  از مسئولان توسط مجلس اظهار کرد: بحث فساد اقتصادی چه در فضای تشکیلات اداری و چه خارج از آن تبدیل به یکی از معضلات جدی رشد اقتصادی کشور شده است.

وی با تأکید بر اینکه با فساد اقتصادی باید به‌عنوان یک آفت با آن برخورد شود، گفت:یکی از اهداف مجلس دررابطه با مبارزه با فساد اقتصادی برخورد با کسانی است که از مسئولیت‌های خود سوءاستفاده کرده و اموال نامشروع تحصیل‌کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: تجربه‌ای که افراد متخلف ظرف سال‌های گذشته به دست آورده‌اند تصور می‌کنند در صورت برخورد با آن‌ها اموالشان برگردانده می‌شود.

پاپی زاده با بیان اینکه کسانی که اموال نامشروع تحصیل‌کرده‌اند ممکن است تعلیق از مسئولیت شوند، عنوان کرد: مجلس به دنبال راه‌های برخورد قانونی برای مبارزه با فساد است و درصدد است این روش را در سال‌های آینده نیز برای برخورد با متخلفان جا بیندازد.

وی افزود: در سال‌های بعد چنانچه مسئولی به صورت نامشروع، غیر قانونی و به وسیله سوءاستفاده از مسئولیت خود اقدام به کسب اموال نامشروع کرده است تحت هر شرایطی این اموال به نفع مردم قابل بازگشت است.

پاپی زاده بیان کرد: این شیوه برخورد سبب می‌شود مسئولان و مدیران متخلف هر لحظه احساس کنند باید پاسخگوی تخلفات گذشته خود باشند.

وی با اشاره به وجود یکسری خلاءهای قانونی در قوانین کشورگفت: بعد از انقلاب قوانینی مصوب شد که به بازگشت اموال نامشروع اشاره دارد اما این قوانین شفاف نکرده که منظور اموال کسانی که قبل از انقلاب مسئولیت داشتند یا بعد از انقلاب است.

پاپی زاده افزود: اکنون در حال برطرف کردن خلاءهای قانونی هستیم که پس از برطرف شدن قطعاً برخورد از طریق مجاری قانونی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باوجود برخی فضاهای سنگین مجلس راه خود را می‌رود، عنوان کرد: برخی افراد صاحب اموال نامشروع از افراد ذی‌نفوذ هستند و ممکن است در برابر برخوردهای قانونی مجلس مقاومت کرده و از لابی‌های نامشروع خود نیز استفاده کنند.

 رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: طرح برخورد با صاحبان اموال نامشروع در مجلس حامیان زیادی دارد و این افراد در تصمیمات خود استوار هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار